کد خبر: 1024985
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز عنوان کرد
بیش از سه دهه از فعالیت حرفه ای رسانه های استان البرز می گذرد. فعالیتی که در مقاطع مختلف نشان داده اند که همواره در راستای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین منویات مقام معظم رهبری فعالیت داشته و دارند.

انعکاس اقدامات انجام شده دستگاه های اجرایی استان و همچنین دستگاه های حاکمیتی استان، از مهمترین فعالیت هایی بوده است که خبرنگاران استان البرز اهتمام جدی در این خصوص داشته اند.

اقدامات جهادی فعالان رسانه ای البرز در دوران کرونا نیز از جمله اقداماتی است که خبرنگاران نهایت تلاش خود را انجام داده و توانسته اند از این امتحان نیز سربلند بیرون بیایند.

و در این مسیر سختی ها و مشقات بسیاری را نیز محتمل شده اند، ازاحتمال ناقل بودن این عزیزان به دلیل حضور در مجامع مختلف و برخورد با شهروندان و افراد مختلف در طول روز گرفته تا حضور در میان خانواده خود، که استرس روزانه را به آنان وارد می کند، برمشقات این عزیزان در دوران کرونایی افزوده است.

افزایش بی رویه و غیر واقعی قیمت ها که سبب از بین رفتن بسیای از مشاغل در رسانه های استان شده و هم اکنون می توان گفت حداقل نیمی از رسانه های مکتوب استان نتوانسته و نمی توانند به فعالیت خود ادامه داده و تقریبا تعطیل شده اند نیز مزید بر علت شده و اگر بپذیریم که نیمی از رسانه های استان تعطیل و یا رو به تعطیلی هستند، باید بپذیریم نیمی از جمعیت فعال در رسانه های استان هم بیکار شده اند.

استان البرز بیش از 250 رسانه مکتوب و مجازی دارد که به طور متوسط حدود 600 نفر در این رسانه ها فعالیت دارند.عملا با تعطیلی نیمی از رسانه های استان، 300 نفر از این قشر بیکار شده و یا در آستانه بیکاری قرار گرفته اند.

اگر در کنار این موضوع بیمه نبودن خبرنگاران را قرار دهیم به وضعیت بسیار حساس و پر خطر چامعه رسانه ای در این بخش می رسیم.

با شیوع بیماری کرونا اگر بخشی از جامعه کارگری و کارمندی استان تعطیل شده و یا رو به تعطیلی هستند اما حداقل می توانند امیدوار به استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی که مقام معظم رهبری در جلسه اخیر ستاد کرونا نیز به توجه و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیکاران نیز اشاره کرده بود، باشند. اما بیمه نبودن خبرنگاران استان البرز نیز مزید بر علت شده و عملا با تعطیلی رسانه ها، نمی توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی و تسهیلاتی که برای آنان در نظر گرفته می شود استفاده نمایند.

یقینا تلاش خبرنگاران استان، برای پوشش برنامه های دستگاه های حاکمیتی و اجرایی کشور، بر کسی پوشیده نیست اما آنچه که تا کنون دستگاه های اجرایی استان نسبت به این قشر زحمت کش و پر تلاش که با کمترین امکانات مالی توانسته اند همچنان پویایی و نشاط حرفه ای خود را حفظ کنند آنگونه که در خور شان و منزلت این قشر پر تلاش باشد نبوده و نیست.

به یقین می بایست دستگاه های اجرایی استان، اکنون که این عزیزان با مشکلات جدی مواجه شده اند، به فکر رفع بخشی از مشکلات آنان بوده و باشند.

پیشنهاد عملی که می توان به این دستگاه ها داد این است که هر یک از دستگاه های اجرایی به دلیل ضعف عمده ای که انعکاس اخبار و پوشش فعالیت های خود دارند، از ظرفیت رسانه ها و خبرنگاران استان به نحو شایسته ای استفاده نمایند تا این قشر زحمت کش نیز بتوانند از این زمان و برهه حساس عبور کنند.

یقینا این انتظار از مجمع نمایندگان البرز نیز وجود دارد که با ایجاد زیر ساخت مناسب و رایزنی برای رفع مشکلات خبرنگاران با دستگاه های اجرایی زمینه فعالیت خبرنگاران را در این بخش ایجاد نمایند. چرا که به نظر نمی رسد حضور 600 خبرنگار در دستگاه های اجرایی استان البرز اقدام چندان سخت و دشواری به نظر برسد.

ابراهیم نوروزی فر - رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار