کد خبر: 1024894
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان فارس از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین توانی گفت: در سال ۱۳۸۵ در یک نزاع و درگیری فردی در شیراز به قتل رسید، به دنبال شکایت و تقاضای قصاص اولیای دم، قاتل از سال ۱۳۸۵ تاکنون به مدت ۱۴ سال در انتظار صدور و اجرای حکم در زندان به سر می‌برد.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان فارس افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رأی قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر و مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد و پرونده جهت ایجاد مصالحه به شعبه ۷۶ شورای حل اختلاف شیراز ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح و سازش بین دو خانواده شدند.

وی بیان کرد: با گرفتن مهلت یک ماهه تلاش شد تا رضایت خانواده مقتول گرفته شود و به لطف خداوند، اولیای دم از حق قانونی خود گذشته و رضایت به آزادی قاتل دادند.

رئیس دادگستری ماهشهر هم در همین زمینه از صلح و سازشی دیگر خبر داد و گفت: رئیس و اعضای خدوم و پرتلاش شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهرستان توانستند از ادامه اختلاف بین دو طایفه در ماهشهر با جلب رضایت اولیای دم جلوگیری و دو نفر محکوم به قصاص را از چوبه دار رها و این پرونده را پس از شش سال منتهی به صلح و سازش کنند.

محمد دانشور افزود: در شهریور ۱۳۹۳ اختلافی بین سه نفر رخ می‌دهد که پس از مدتی بین آنان درگیری به‌وجود آمد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید و قاتلان پس از مدت کوتاهی دستگیر و بعد از طی مراحل قضایی محکوم به قصاص می‌شوند. وی تصریح کرد: از همان ساعت اولیه این اتفاق، بزرگان، سران عشایر و خیرین برای جلوگیری از ادامه اختلافات بین این دو طایفه و همچنین ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها تلاش کردند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.
دانشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به بافت عشایری این شهرستان و درخواست مکرر خانواده قاتلان و همچنین پشیمانی محکومان، پرونده جهت ایجاد صلح و سازش و کاهش اختلافات بین این دو طایفه به شعبه ۵ شورای حل اختلاف ارجاع گردید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار