کد خبر: 1024867
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
وزیر امور خارجه کشورمان از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ خبر داد.
محمد جواد ظریف، عصر روز سه‌شنبه در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع مناقشه قره باغ اظهار کرد: در حال حاضر معاون وزیر خارجه به استان آذربایجان شرقی سفر کرده و از سد خداآفرین بازدید کرده و قرار است در رابطه با همین موضوع به باکو، مسکو و ایروان نیز سفر کند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان ادامه داد: طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین شده و با تصویب مقامات عالی کشور، امروز و فردا مطرح می‌شود و آن را در مسکو و ایروان پیگیری می‌کنیم.

ظریف با تاکید بر اینکه ایران در ارتباط با موضوع قره باغ دپلماسی فعالی را با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی آذربایجان حل و فصل مناقشه از طریق صلح‌آمیز و تغییر ناپذیری مرز‌های بین المللی پیگیری می‌کند افزود: البته یکسری نگرانی‌هایی از بابت حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه و احتمالا تروریست‌های دیگری وجود دارد که ما مواضع خود را در این ارتباط شفاف مطرح کردیم و تاکید داشتیم که این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل تحمل است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با بیان اینکه یکی دیگر از سوالاتی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از او پرسیده شده در مورد برجام و اینکه چه میزان مردم در جریان جزئیات برجام هستند گفت: پاسخ دادیم ما خدا را شاکر هستیم، ثابت شد آنچه که ما می‌گفتیم واقعیت داشت و آنچه که آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند توسط دیگر کشور‌ها از جمله ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز رد شد.

وی با بیان اینکه ما با مردم خودمان هیچ امر محرمانه‌ای نداریم و آنچه که اتفاق افتاده است را به مردم گفته‌ایم، ادامه داد: متاسفانه دیگرانی بودند که مطالب خلافی را برای اهداف انتخاباتی به مردم‌شان گفتند.

وزیر امورخارجه کشورمان، همچنین با بیان اینکه در این جلسه در ارتباط با حق آبه ایران از آب هیرمند سوال شد، گفت: در این زمینه تلاش و همکاری‌های را با دولت افغانستان داریم از جمله در قرارداد جامعی که قرار است بین دو کشور شکل بگیرد و همچنین کمیساری‌های مشترک آبی بین دو کشور.

وی افزود: ما در مذاکرات مان بر حق مردم ایران و به خصوص مردم سیستان و بلوچستان بر استفاده از این منابع تاکید داریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار