کد خبر: 1024771
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخواست نمایندگان ایالت فلوریدا برای توضیح «اف‌بی‌آی» پیرامون دخالت ادعایی دولت‌های خارجی از جمله ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقام اطلاعاتی آمریکا درخواست قانونگذاران این کشور برای حضور مقام‌های «اف‌بی‌آی» در جلسه‌ای جهت توضیح درباره ادعاها پیرامون دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند دفتر «جان راتکلیف»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخواست هیئت ایالت فلوریدا در کنگره برای دریافت توضیح درباره ادعای دخالت دولت‌های خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده است.

«استفانی مورفی» و «مایکل والتر»، قانونگذاران دموکرات ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش خواستار حضور مقام‌های «اف‌بی‌ای» تا تاریخ ۳۰ اکتبر برای توضیح درباره ادعاهای مطرح‌شده در خصوص «ماهیت و گستره تلاش‌های ایران و روسیه جهت تضعیف انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» شدند.

آنها این درخواست را جمعه پیش مطرح کردند؛ یک روز بعد از آنکه «جان راتکلیف»، مدیر طلاعات ملی آمریکا مدعی تلاش‌های روسیه و ایران برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا شد.

راتکلیف این ادعا را در یک کنفرانس خبری مختصر که «کریستوفر رای»، رئیس سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی آمریکا (اف‌بی‌آی) هم در آن حضور داشت مطرح کرد.

جان راتکلیف  ادعا کرد: «ما می‌توانیم این را تأیید کنیم که برخی از اطلاعات ثبت‌نامی رأی‌دهندگان در اختیار ایران و مستقل از آن در اختیار روسیه قرار گرفته است.»

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود این ادعا در حالی مطرح شده که بخش زیادی از اطلاعات ثبت‌نامی رأی‌دهندگان برای عموم مردم قابل دسترس است. با وجود این، راتکلیف مدعی شده ایران با ارسال ایمیل‌های جعلی تلاش کرده رأی‌دهندگان را ارعاب کند.

دفتر مورفی روز دوشنبه تأیید کرد که مدیر اطلاعات ملی آمریکا درخواست قانونگذاران ایالت فلوریدا را رد کرده است.

ادعای جان راتکلیف درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا با تشکیک برخی از قانونگذاران آمریکا از جمله «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار