کد خبر: 1024719
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
امامی با تطمیع رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان ضمانتنامه‌های کلان دریافت و از این طریق به صورت انبوه قیر از کشور خارج می‌کرد. امامی متوجه می‌شود که رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان و همسرش نسبت به دریافت هدیه نقطه ضعف دارند. امامی ۱۱ سفر فرانسه، فنلاند و امریکا را برای غندالی و همسرش فراهم می‌کند. خودرو لکسوس، خانه در نیاوران و جواهرات مختلف از دیگر هدایای امامی برای رسیدن به ضمانتنامه‌های قیر بود.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و سایر متهمان مرتبط با وی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

تسهیلات ۵۱۰ میلیاردی برای شرکت ۲۰۰ هزار تومانی

رئیس دادگاه در ابتدای جلسه ضمن اعلام رسمیت عنوان کرد: «درجلسه قبل نماینده دادستان بخشی از مطالب را پیرامون ضمانتنامه‌های بانکی در باب شرکت‌های متقاضی بیان کردند و در این جلسه نیز ادامه مطالب را بیان می‌کنند.»

نماینده دادستان با بیان اینکه پنج شرکت اسمی از امامی و فرزام راد با مدیران بی‌بضاعت و بی‌شناسنامه و سرمایه ۲۰۰ هزار تومانی حدود ۵۱۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند، گفت: «خانمی که در ساختمان‌ها نظافت می‌کرده و یک آقایی که پیک موتوری بوده، امامی با استفاده از این افراد شرکت تأسیس کرده و در حد کلان قیر گرفتند.»

دلم تنگ شد برگشتم!

رسول قهرمانی افزود: «قیر در اختیار آقایان قرار گرفت و از کشور خارج کردند و در تاریخ سر‌رسید، چک‌ها برگشت خوردند و زمانی که پیگیری به عمل آمد، مشخص شد ضمانت‌خواه‌ها یکی پیک موتوری و دیگری بی‌بضاعت بوده‌است. بعد از ردیابی‌های فراوان اطلاع پیدا کردیم مدیر فراری یکی از این شرکت‌ها از مرز عراق وارد ایران شده‌است، این فرد را احضار کردیم، در حالی‌که انتظار داشتیم با یک فرد متمول مواجه شویم، فهمیدیم که پیک موتوری بوده‌است. از او پرسیدیم چطور به خارج رفته‌است، گفت به من پول داده و گفته‌اند به خارج برو و، چون پول‌هایم تمام‌شده و دلم برای زن و بچه‌ام تنگ شده‌است، به ایران برگشتم.»

قهرمانی ادامه داد: «شرکت نفت پاسارگاد از فروشندگان معتبر قیر است. این شرکت، شرکت هرمز پاسارگاد را تأسیس می‌کند. در حالی که باید قیر در بورس عرضه شود، این شرکت قیر را از خودش می‌خریده و امامی هم مشاور مدیرعامل نفت پاسارگاد شده‌بود!»

قیر‌ها را بده، ملک خودت را بگیر

وی افزود: «بقیه ضمانتنامه‌ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم پول‌ها توسط مهدی محمدی (از زیردستان امامی) به صرافی‌ها رفته که این پول‌ها هم ناشی از فروش گندم و گوشت بوده که تبدیل به ارز می‌شود و از کشور خارج شده‌است. قیر‌ها هم از کشور خارج و با قیمت بالا فروخته شده‌است. حال گاهی آقای امامی ژست وصول مطالبات به خود می‌گیرد و اعلام می‌کند ملکم را بدهید تا پولم را پرداخت کنم. آقای امامی شما اگر می‌خواهید وصول مطالبات داشته‌باشید، قیر‌ها را پس بدهید؛ ما ملک‌ها را به خودتان خواهیم داد.»

کودتای معلم

نماینده دادستان تصریح کرد: «اما یک عنصر همیشه با امامی بوده و حتی قبل از رئیس حوزه مدیرعامل بانک بودن نیز با امامی همراه بوده است. او مجید زاهدی است. امامی به زاهدی که مهره اصلی بود BMWX۳ و خانه داد. پس از تحقیقات مفصل زاهدی را در همان خانه بازداشت کردیم و پول‌های زیادی در حساب خواهر همسر دوم خود داشته‌است. بعد از آقای بخشایش، مدیر عامل وقت بانک هم فردی به نام درخشنده مدیر عامل می‌شود و تلاش می‌کند تا بانک را سامان دهد، اما درخشنده را برکنار می‌کنند و آقای غندالی (رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان) کودتا کرده و خودش سرپرست بانک سرمایه می‌شود، در حالی که اصلاً صلاحیت فنی نداشته است؛ چراکه وی معلم بوده‌است.»

هدایای روز پدر و مادر

قهرمانی ادامه داد: «امامی تلاش می‌کند تا تمامی ارکان را با خود هماهنگ کند، بنابراین از شعبه تا هیئت‌مدیره را چینش می‌کند و در ابتدا نقاط ضعف غندالی و همسر دوم ایشان را شناسایی می‌کند و متوجه می‌شود که این‌ها به هدایا نقطه ضعف دارند، بنابراین یک سفر به فرانسه برای غندالی و همسرش فراهم می‌کند، سپس غندالی به ایران باز می‌گردد و جلسه تشکر برگزار می‌کند. در اینجا رسماً آشنایی آن‌ها بیشتر می‌شود و سپس امامی به سراغ اهدای هدایا در روز‌های مختلف می‌رود؛ از جمله آنکه در روز پدر برای غندالی هدایایی و در روز مادر نیز برای همسرش جواهر می‌گیرد. تاکنون ۱۱ سفر را فهمیده‌ایم که امامی برای غندالی و همسرش فراهم کرده‌است.»

گفتگو با مأمور اطلاعاتی امریکا

وی اظهار کرد: «امامی وعده می‌دهد که می‌خواهم شما را به امریکا ببرم و باید به سفارت امریکا در فنلاند بروید و ویزا بگیرید. این جای سؤال دارد که چرا فنلاند؟ به‌هرحال غندالی و همسرش سه سفر به فنلاند می‌روند و در سفارت امریکا مصاحبه می‌شوند، خانم شامانی به فرزندش پیام می‌دهد که (امریکایی ها) دکتر را (غندالی) شناخته‌اند. خانم شامانی در وزارت اطلاعات گفت حتی یک شب یکی از مأموران سفارت امریکا به لابی هتل آمد و با غندالی به زبان فارسی صحبت کرد.»

تزئینات خانه از دانمارک

نماینده دادستان خاطر نشان کرد: «در تولد خانم شامانی هدایای نفیسی داده می‌شود و امامی به غندالی لکسوس می‌دهد و در برج بام نیاوران دو ملک به نام وی می‌شود که ملک طبقه ششم قبلاً به نام حاجیان بوده‌است. ملکی در دیزین به غندالی داده‌شده که کاغذ دیواری آن از دانمارک آمده و قاشق و چنگالش از امارات.»

قهرمانی ضمن قدردانی از مساعدت پلیس اینترپل ناجا برای دستگیری حیدرآبادی عنوان کرد: «آتیه صبا شرکتی است که حیدرآبادی در آنجا مدیرعامل بود و در آنجا نیز ضمانتنامه‌هایی از بانک سرمایه می‌گیرند. فرزام به امامی پیام می‌دهد برای یکی از شرکت‌های کاغذی ۱۰۰میلیارد ضمانتنامه نیاز است که حیدر‌آبادی برای آن‌ها فراهم می‌کند و بعداً هم به کمک آن‌ها مدیرعامل می‌شود.»

فساد خود قهرمانی است!

در ادامه جلسه دادگاه امامی به‌دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: «آنچه گفته شد همه دروغ است و شبکه فساد خود قهرمانی است!»

قاضی هم خطاب به امامی گفت: «اگر دلایلی دارید که اتهامات را رد می‌کند، ارائه دهید. در جلسه قبل گفتید مدارک را ارائه می‌دهید، اما ارائه ندادید؛ بعد از ظهر آن روز گفتید مدارک را ارائه می‌دهید، چند روز گذشته است، اما مدارک را ارائه نداده‌اید.»

امامی گفت: «الان موقعش نیست!»

قاضی گفت: «پس چه زمانی موقعش است، اگر توضیحی در باب ضمانتنامه ندارید، در چه بابی و چه موضوعی می‌خواهید صحبت کنید؟!»

شما سناریو ننویس

این متهم گفت: «شما به صحبت‌های من می‌پرید، من در سال ۹۵ بازداشت شدم. شما اگر بدانید مرا بر‌ای چه بازداشت کرده‌اند، امشب خوابتان نمی‌برد!»

قاضی خطاب به این متهم گفت: «شما سناریو ننویس، نمی‌توانی روند دادگاه را به هم بزنی.»

امامی هم گفت که از دادگاه می‌خواهم تا وکیلم دفاع کند و بنده در جلسه بعد دفاعیات خود را بیان کنم. وکیل امامی هم به جایگاه آمد و گفت: «آقاى قهرمانى گزارش سازمان بازرسى را یکبار قرائت کند؛ چراکه مى‌خواهیم ببینیم نگاه سازمان بازرسى به اقداماتى که دادسرا جرم دانسته، چه بوده‌است. آیا نظام بانکى مى‌تواند براى خود سود و مبلغى را لحاظ کند که هیچ‌گاه به دست موکل نرسیده‌است؟»

در ادامه این جلسه دادگاه وکیل بانک سرمایه در جایگاه قرار گرفت و گفت: «این افراد اهلیت و ظرفیت دریافت تسهیلات نداشته‌اند و ارکان اعتباری بانک‌ها رعایت نشده و مصوبه هیئت‌مدیره مبنای پرداخت تسهیلات قرار گرفته‌است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار