کد خبر: 1024714
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم علی بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب آورده: «اگرچه نقطه نهایی سیاست‌های هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به یک سمت که سرافرازی و سروری امریکا و جهان است، حرکت می‌کنند ولی مسیر این دو حزب در رسیدن به این هدف تفاوت می‌کند...»

او سپس در مورد بازگشت جو بایدن به برجام در صورت پیروزی در انتخابات نوشته، اما اذعان کرده که ایران باید هزینه سنگین‌تری بدهد: «بایدن در صورت پیروزی به برجام برمی‌گردد، اما برجام بایدن با برجام اوباما متفاوت است. برجام اوباما فقط بر سر موضوعات هسته‌ای بود ولی بایدن غیراز مسائل هسته‌ای به موضوعات پیرامونی نظیر حقوق بشر و... هم خواهد پرداخت که پیشنهاد‌های سنگینی برای ایران است و پاسخ دادن به این انتظارات کار سختی به نظر می‌رسد». جالب آنکه موضع تلویحی یادداشت «لزوم پاسخ دادن به انتظارات بایدن توسط ایران» است و در یادداشت نیامده که چه لزومی دارد که در هر حال ایران انتظارات زیاده خواهانه دولت امریکا را برآورده سازد! در ادامه هم همین موضع تأیید می‌شود و با گره زدن وضعیت اقتصادی به مذاکره با امریکا، نوشته شده که هر کسی در انتخابات امریکا رأی بیاورد، باید ایران مسیر مذاکره را در پیش بگیرد: «ایران در موقعیت بسیار حساسی است و به دلیل مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت که برای مردم تحملش سخت شده است و تحریم‌ها حتی روی نان و دارو هم تأثیرگذار بوده، بنابراین به نظر می‌رسد در صورت پیروزی هر کدام از دو نامزد، ایران استراتژی مذاکره دوضلعی را در پیش بگیرد».

نکته طنز، اما ابتدای مطلب است؛ تلاش بایدن و ترامپ برای سرافرازی امریکا و جهان! بحث سرافرازی جهان که بماند، اما اقتدار امریکا در جهان خیلی وقت است که با شکست‌های متعدد خصوصاً در همین منطقه ما شکسته، اما اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند بپذیرند که زمان کدخدایی امریکا سرآمده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
اخه اصلاح طلبان اربابان امریکائی خودشان را به جممال و کمال می‌شناسند و لزومی نمیبینند که در رابطه به وضعیت سرافکندگی اینها بیاندیشند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار