کد خبر: 1024550
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
حضور فرمانده کل سپاه در ستاد ناجا برای تبریک هفته نیروی انتظامی
سرلشکر سلامی: امروز تمامی دشمنان و کشور‌های متخاصم دست به دست هم دادند تا امنیت کشور را خدشه‌دار کنند، اما تلاش و زحمات شما موجب شده تا امروز کشور ما در برون مرز‌ها توسط پلیس بین‌الملل و در مرز‌ها توسط پلیس مرزبانی و در داخل توسط سایر عوامل انتظامی، آگاهی، فتا، راهور، پلیس راه کشور و پلیس مبارزه با مواد مخدر از یک امنیت مطلوب برخوردار باشد.

سرویس سیاست جوان آنلاین: عصر شنبه (سوم آبان‌ماه) فرمانده کل سپاه به ستاد فرماندهی ناجا رفت تا هم حضوراً هفته نیروی انتظامی را به فرماندهان و کارکنان ناجا تبریک بگوید و هم دیدار و گفت‌وگویی رودررو با فرمانده نیروی انتظامی داشته باشد. تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور انگیزه اصلی این تبریک و دیدار حضوری بود. سرلشکر سلامی در این دیدار خواستار انعکاس اقدامات خوب ناجا و مطلع کردن مردم از آن‌ها شد. او همچنین با بیان رضایت مردم از برخورد نیروی انتظامی با اراذل و اوباش، تأکید کرد که این برخورد مقتدرانه با «هوشیاری و هوشمندی» و «ضمن رعایت حقوق مجرمان» ادامه یابد. در این دیدار فرماندهان سپاه و ناجا وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی را تحسین و بر تداوم این وحدت تأکید کردند.


سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه به اتفاق هیئت همراه برای تبریک هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا حضور یافت و با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی دیدار کرد.


سرلشکر سلامی در این دیدار ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت و نیز هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امسال هفته نیروی انتظامی همراه با پیام بسیار خوب فرمانده معزز کل قوا بود که نشان از شخصیت بالای این سازمان دارد. روح اعتماد و اطمینان به نیروی انتظامی در ذهن و قلب رهبر انقلاب متجلی است و این محصول زحمات و مجاهدت‌های طاقت‌فرسای فرماندهان و کارکنان این نیرو و خانواده‌های عزیز آنان است.


فرمانده کل سپاه با تقدیر و تشکر از سردار حسین اشتری فرمانده با اخلاص، مدیر و مدبر ناجا گفت: از مجموعه زحمات شبانه‌روزی شما در طول سال که یک لحظه هم چشم بر هم نمی‌گذارید و با چشمان باز و با روحیه بالا و نشاط، طراوت، صبر و آرامش همه مأموریت‌های مختلف را اجرا می‌کنید، قدردانم.


همه ما پاسداران انقلاب اسلامی هستیم


سرلشکر سلامی گفت: ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی هیچ انفکاکی بین خود با شما نمی‌بینیم؛ همه ما پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، اگرچه در دو سازمان جدا قرار گرفته‌ایم، اما قلب‌های ما با هم است.


وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد، عنوان داشت: ما برادران واقعی هستیم که کار کردن کوچک‌ترین تعامل ما است؛ ما برای هم ایثار می‌کنیم و برای یکدیگر می‌میریم و به دنبال این نیستیم که کار‌ها را برای خودمان و به اسم خودمان ثبت شود. ما برای توفیقات همدیگر دعا می‌کنیم و به خود می‌بالیم.


فرمانده کل سپاه ادامه داد: همه ملت ایران در مقاطعی از سال مثل نوروز و اعیاد مختلف در کنار خانواده‌های خود در آرامش هستند، اما شما در همان لحظات به دور از خانواده در جاده‌ها، مرز‌ها و بیابان‌ها در حال خدمت هستید فقط برای اینکه مردم ما در امنیت و آرامش باشند. بنده به صورت ویژه از خانواده‌های شما که نقشی اساسی در پشتیبانی از کار‌های شما را دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.


عدالت قضایی بدون ناجا محقق نمی‌شود


وی با بیان این مطلب که ناجا تجسم زیباترین معانی نظام حاکمیت است، بیان داشت: هر نظامی با معانی خوب مثل نظم، عدالت، طهارت، اخلاق، آرامش، عزت و اقتدار خود را معرفی می‌کند که نیروی انتظامی ما تجلی همه این معانی است. به طور مثال عدالت منصوب به قوه قضاییه است، اما اگر امتدادی به عنوان ناجا وجود نداشته باشد این عدالت محقق نمی‌شود؛ همچنین امنیت، یک معنای دیگری است که وظایف دولت‌ها است، اما مجری این امنیت، نیروی انتظامی است.


سرلشکر سلامی بیان داشت: امروز تمامی دشمنان و کشور‌های متخاصم دست به دست هم دادند تا امنیت کشور را خدشه‌دار کنند، اما تلاش و زحمات شما موجب شده تا امروز کشور ما در برون مرز‌ها توسط پلیس بین‌الملل و در مرز‌ها توسط پلیس مرزبانی و در داخل توسط سایر عوامل انتظامی، آگاهی، فتا، راهور، پلیس راه کشور و پلیس مبارزه با مواد مخدر از یک امنیت مطلوب برخوردار باشد.


پلیس باید یک روانشناس و جامعه‌شناس قوی باشد


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که «اگر یک روز پلیس نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد» اظهار داشت: پلیس که نباشد هیچ چیزی بر سر جای خود نخواهد بود؛ بودن شما مساوی با خیلی از هنجار‌ها است. پلیس چتر امنیت، آرامش و اعتماد عمومی است.


وی گفت: به عقیده من شغل پلیسی پیچیده‌ترین شغل دنیاست، چون با تمام ابعاد اجتماعی و روانی زندگی مردم جامعه سروکار دارد. پلیس بایستی یک روانشناس و یک جامعه‌شناس قوی باشد؛ چراکه شناخت انسان یک هنر است که بایستی پلیس ما بر آن مسلط باشد.


جامعه را نمی‌شود دستوری اداره کرد


سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه جامعه امروز را نمی‌شود دستوری اداره کرد، افزود: بایستی بر قلب مردم حاکم شد؛ نقش هدایتگرانه در کنار مهربانی و اقتدار کار بسیار سختی است. از شخصیت ظاهری پلیس تا تجهیزات، فضای فیزیکی کار، فن بیان، فن ارتباط اجتماعی و نفوذ کلام مسائل مهمی است که امروز الحمدلله پلیس ما همه آن‌ها را دارا می‌باشد و امروز پلیس با مردم یک برخورد اقناعی دارد. انصافاً اقدامات شما بسیار خوب است و این اقدامات بایستی منعکس شود و مردم از آن‌ها مطلع شوند.


برخورد با اوباش ضمن رعایت حقوق متهم ادامه یابد


وی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی درگاه اعتماد به نظام است، گفت: برخورد شما با اراذل و اوباش و برهم‌زنندگان نظم عمومی بسیار پسندیده و مورد قبول مردم بود که بایستی با هوشیاری و هوشمندی و برخورد مقتدرانه با مجرمان ضمن رعایت حقوق آن‌ها ادامه یابد.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رفتار‌های خوب پلیس تصریح کرد: هیچ وقت این رفتار خوب از ذهن مردم پاک نمی‌شود و توسط آن‌ها بازگو خواهد شد. نقش‌های حمایتی شما غوغا می‌کند و در کنار این نقش‌ها برخورد مقتدرانه با مجرمان بسیار مهم است.


در برابر انتقادات صبور باشید


سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: صبر و حلم برای شما بسیار مهم است؛ کسی که زیاد کار می‌کند، زیاد هم مورد انتقاد است ولی بایستی صبور باشید.


وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که اقدامات رسانه‌ای ناجا خصوصاً در صدا و سیما بسیار ارزشمند است، گفت: الحمدلله نیروی انتظامی از رشد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار است که این کار‌ها بایستی به مردم معرفی و انعکاس داده شوند.


فرمانده ناجا: نیرو‌های مسلح، باعث افتخار کشور هستند


سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) و با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، اعیاد ربیع‌الاول و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: خدا را شاکریم که در آخرین روز هفته نیروی انتظامی میزبان فرمانده‌ای مردمی هستیم.


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته ناجا افزود: پیام ایشان موجب ارتقای روحیه ما و همه نیرو‌های پلیس شد؛ همکارانم از دورترین نقطه تا بازنشستگان، به وجود خود افتخار می‌کنند و توفیق سربازی ولایت را غرورآفرین می‌دانند.


سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مأموریت‌های ناجا و گستردگی کار در آن، این نیرو را به عنوان یک سازمان بی‌نظیر در بین سایر سازمان‌ها رقم زده و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ناجا علاوه بر مأموریت‌های ذاتی خود یک سازمان خدمتگزار است.


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات درخشان نیرو‌های مسلح همزمان با شیوع کرونا افزود: امروز این مهم مورد تأکید فرمانده معزز کل قواست و ایشان تأکید فرمودند که همه سازمان‌ها بایستی در این خصوص پای کار باشند گرچه معظم له از اقدامات انجام شده ابراز رضایت نمودند.


سردار اشتری با تقدیر و تشکر از حمایت‌های فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز نیرو‌های مسلح باعث افتخار کشور هستند و در هر حادثه‌ای در کنار مردم بوده و خواهند بود. دوران طلایی تعامل و همکاری نیرو‌های مسلح را شاهدیم چراکه در هر شرایط و مأموریتی فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی کنار هم هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار