کد خبر: 1024383
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
معاون توليد شركت پالايش نفت اصفهان:
عليرضا جعفرپور با اشاره به توليد محصول جديدي به نام حلال AW-406++ گفت: حلال جديد AW-406++ كه آلودگی‌های زیست‌محیطی كمتري دارد و دوستدار محیط‌زیست است، جايگزين حلال AW-406 قبلي اين شركت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، معاون توليد شركت پالايش نفت اصفهان اظهار داشت:توليد 1000 بشكه در روز در پالايشگاه اصفهان  ازطرح توليد نرمال هگزان از سال 1397 مطرح بود كه پس از انجام مطالعات، اين طرح وارد فاز اجرا گرديد و به بهره‌برداری رسيد.

وي  با بيان اينكه  نرمال هگزان تولیدشده در پالايشگاه اصفهان عاري از هرگونه تركيبات گوگردي و آروماتيكي است و به همين دليل نيازي به فراورش و تصفیه‌های ثانويه ندارد،  افزود: اين محصول كه يك محصول سبز و دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود، تأثيرات بسيار مثبتي در راستاي حفظ و نگاهداشت محیط‌زیست دارد.

جعفرپور بابیان مصرف فرآورده نرمال هگزان در كشور را سالانه حدود ۵۰ هزار تن اعلام كرد و گفت: با توسعه صنايع شيميائي و پتروشيميائي، مصرف اين فرآورده در آينده افزايش چشمگيري خواهد داشت.

وي ادامه داد: با اجرای این طرح و تغييراتي كه در واحد ايزومريزاسيون داده‌شده است، عدد اكتان محصول ايزومريت توليدي در واحد ايزومريزاسيون حدود 3 واحد افزایش‌یافته است .

وی اذعان داشت: تولید تقريبي 1000 بشكه اكتان افزا (MTBE) شده كه اين موضوع موجب  افزايش سودآوری در شركت خواهد شد.

معاون پالايشگاه اصفهان تأکید کرد: اجرای این طرح بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و صرف هزینه و تنها با اجرای یک طرح كارشناسي خلاقانه و با استفاده از ظرفیت‌های خالی در واحدهای فرآیندی پالايشگاه اصفهان محقق شده است که علاوه بر تولید محصول هگزان، افزایش کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه را نیز به همراه داشته است.

در همين ارتباط رئيس مجتمع بنزين سازي شركت پالايش نفت اصفهان كه پیشنهاددهنده اوليه اين طرح بوددر توضيح بيشتر اظهار داشت: محصول تولیدشده، غني از نرمال هگزان است كه می‌تواند در صنایع پتروشیمی (تولید برخي از پلیمرها)، صنایع غذایی (روغن‌کشی) و صنايع داروئي مورداستفاده قرار گيرد.

احسان ميرمحمدي با اشاره به اينكه پالايشگاه اصفهان درگذشته نيز حلال AW-406 را توليد می‌کرده است، اذعان داشت: بر مبناي اصول اوليه اين طرح، حلال ويژه AW-406 جديدي تولیدشده است كه نسبت به گذشته، عاري از تركيبات آروماتيكي و گوگردي است و بنزن آن به‌طور كامل حذف‌شده است و براي تصفیه‌های ثانويه اين محصول، هزينه كمتري صرف مي شود و در نهايت  ضايعات ناشي از تصفیه‌های فيزيكي اين محصول به‌طورکلی حذف شده و آثار سوء زیست‌محیطی ناشي از آن به‌شدت كاهش پيدا خواهد كرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر