کد خبر: 1024197
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد؛
شهرام موحدی بر افزایش حساسیت ها، آماده باش کامل و برخورد با هرگونه سهل انگاری در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در چهارمین نشست ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان اصفهان بر ضرورت همکاری سایر دستگاه های مرتبط تاکید و اظهار کرد: خوشبختانه نزدیک به دو سال است که هیچ گونه موردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نشده است، این موضوع مهم را مرهون همکاری و تعامل بین بخشی، تلاش جمعی و... است.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از سرمایه های ملی در بخش طیور صنعتی یکی از مهم ترین وظایف ماست، بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف بهداشتی و به خطر انداختن سلامت عمومی تاکید و حذف گله های مرغ تخمگذار پایان دوره و گله های بوقلمون گوشتی را در اسرع وقت را خواستار شد.

موحدی بر اهتمام انجام واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد در مزارع پرورش پولت تخمگذار و بوقلمون گوشتی و همچنین  نظارت بر اکیپ های مایه کوبی واکسیناسیون طیور، درج آمار در سامانه های مربوطه و...  تاکید و افزود: هیچ گونه سهل انگاری از سوی مسئولان ذی ربط قابل پذیرفتن نیست.

وی به استمرار ممنوعیت فروش طیور زنده به صورت دوره گردی و فروش مرغ پایان دوره تخمگذار تاکید و آگاهی بخشی به روستاییان را خواستار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان بر ارسال گزارش مشاهده اولین علائم بیماری از سوی مسئولان ذی ربط تاکید و مستندسازی تمام اقدامات و ساماندهی واحدهای فاقد پروانه بهداشتی را خواستار شد.

در ادامه عباس بدیعی- کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان گفت: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی دام OIE در سال جاری میلادی سروتیپ های مختلفی از ویروس این بیماری در برخی کشورهای جهان گزارش شده که گزارشات اخیر که مربوط به کشور قزاقستان و روسیه  شمال کشور بوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی باتوجه به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مناطق فدراسیون روسیه به خطر احتمالی شیوع بیماری در کشور  اشاره و بر رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مناطق مختلف نظیر دریاچه ها و آبگیرهای سطح استان تاکیدکرد و گفت: همکاری هرچه بیشتر پرورش دهندگان پولت تخمگذار و بوقلمون را در انجام کامل حداقل دو مرحله واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد و رعایت مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی در مزارع شدند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر