کد خبر: 1023899
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز نباید اولویت اصلی جامعه، اقتصاد و معیشت مردم در حاشیه قرار بگیرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مورد شرایط صلح امام حسن (ع) گفت: برخلاف برخی سخنان رایج، باید توجه داشته باشیم که امام حسن (ع) در ابتدای امر، سپاه ۱۶ هزار نفره را برای جنگ آماده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با طرح این پرسش که با وجود آماده کردن سپاه، چه شد که امام حسن مجتبی (ع) با معاویه صلح نمود، افزود: این موضع جدید درباره صلح، بر حسن ابن علی (ع) تحمیل شد که سبب این موضع جدید نیز چند دلیل بسیار مهم است که با بررسی این ادله به این نتیجه می‌رسیم که زمان و شرایط فعلی جامعه اسلامی و انقلابی ما اساسا با شرایط جامعه دوران امام حسن (ع) متفاوت است.

وی درباره دلایل صلح تحمیل شده بر امام حسن (ع) اظهار داشت: اول اینکه مسلمانان به خاطر جنگ‌های جمل، صفین و نهروان خسته و متشتت و بی بنیه بودند و تحلیل درستی هم از اوضاع نداشتند در حالیکه جامعه امروز ما این چنین نیست و دچار فقدان تحلیل جامع سیاسی نیست.

محمدی شاهرودی نفوذ دشمن در میان یاران امام حسن (ع) را از دیگر عوامل صلح دانست و اضافه نمود: این نفوذ باعث شد که امام حسن (ع) مجبور به پذیرش صلح شوند، اما آیا با توجه به رهبری بیدار در جامعه ما که سالهاست بحث نفوذ را مطرح کرده اند، جا دارد ما از چنین صلحی سخن بگوییم؟

وی ادامه داد: امام حسن (ع) در همان زمان فرمودند که اگر من وارد جنگ شوم مرا دستگیر می‌کنند و همین مردم مرا به معاویه تحویل می‌دهند، ولی اگر جامعه انقلابی و سربازان امام خامنه‌ای چنین سخنی را امروز بشنوند چه واکنشی خواهند داشت؟ و اصلا این سخن در جامعه امروز ما مصداق دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی اجتماع زمان امام حسن (ع) را فاقد چشم انداز عنوان کرد و گفت: با فقدان این چشم انداز، امام حسن (ع) نمی‌توانستند جامعه را جمع کنند، اما جامعه امروز ما این چنین نیست و دارای چشم انداز روشنی است.

وی اظهار داشت: با وجود چنین جامعه‌ای در زمان امام حسن (ع)، ایشان به معاویه مهلت دادند تا معاویه بیشتر شناخته شود، زیرا اگر معاویه در جنگ با امام حسن (ع) کشته می‌شد مردم از او شهید می‌ساختند لذا مصلحت همان بود که امام حسن (ع) جنگ را کنار بگذارد تا نیک و بد و باطن افراد روشن شود در حالیکه امروز مرزبندی میان دوستداران اسلام و انقلاب با دشمنان اسلام و انقلاب کاملا شفاف است.

وی با اشاره به اینکه همان کسانی که با تهدید‌های غلط و نفهمیدن دسیسه معاویه، صلح را بر امام حسن (ع) تحمیل کردند، پس از صلح، بر امام (ع) خرده گرفتند، گفت: ما در سیاست خارجی، سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را باید در پیش بگیریم و کسانی که در مسئولیت قرار می‌گیرند باید به این اصول توجه نمایند و در نظر داشته باشند که قیاس جامعه امروز با جامعه دوران امام حسن (ع) قیاس درستی نیست.

جانشین نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج بر ضرورت داشتن روحیه انقلابی تاکید نمود و بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری گفتند اگر دشمن غلطی بکند، عصر امروز، عصر حسین ابن علی (ع) خواهد بود و مناسب است که امام حسن (ع) را که نماد عقلانیت است، مصادره به مطلوب نکنند و تدبیر در شرایط اضطرار در دوران امام حسن (ع) را با جامعه امروز تطبیق ندهند.

وی در مورد الگوگیری از اهل بیت عصمت و طهارت (س) بر ضرورت مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: ما نباید مصداق نومن ببعض و نکفر ببعض باشیم.

وی ادامه داد: امروز نباید اولویت‌ها را گم کنیم، زیرا گاهی یک مسئله‌ای مطرح می‌شود که دست چندم است و اولویت اصلی جامعه در حاشیه قرار می‌گیرد، امروز اقتصاد و معیشت مردم، اولویت اصلی و دغدغه جدی مقام معظم رهبری است و مناسب نیست صاحبان اصلی انقلاب یعنی مردم، دغدغه معیشت و اقتصاد داشته باشند و از طرفی نیز مسائل پیچیده فرهنگی اولویت آن‌ها باشد، اما موضوعات حاشیه‌ای مطرح گردد و چالش ایجاد نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار