کد خبر: 1023892
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
عضو کابینه دولت دهم گفت: آقای روحانی اگر در خیلی موارد اظهار نظر نکنند بهتر است. این ایام نسنجیده بودن بعضی اظهارات ایشان التهابات را بیشتر کرده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمد عباسی وزیر اسبق ورزش و جوانان و عضو کابینه دولت دهم، در مورد دو دستور هفته گذشته روحانی مبنی بر جریمه ۵۰ هزار تومنی برای افراد فاقد ماسک در تهران و محدویت‌های اعمالی برای جلوگیری از مسافرت‌های آخر ماه صفر که هیچکدام به مرحله اجرایی نرسیده است، گفت: عموماً اداره کشور ضمن نظام اجرا برای ثبات و پایداری و باورمندی در جامعه نیاز به این دارد که سیاست‌گذاری بر مبنای مشخص و معین انجام شود.

وی ادامه داد: قالب‌های سیاست‌گذاری در کشور عمدتاً گرچه در شکل نظام تقنین در مجلس و در قالب آئین‌نامه های ستادی که تشکیل می‌شود برای آن‌که آنجا مواضع دقیق تصمیمات از دیدگاه و جوانب مختلف مورد بحث قرار گیرد مورد سنجش قرار می‌گیرد و بعد برای اجرا اعلام می‌شود.

عباسی تصریح کرد: جامعه اگر باورش را نسبت به اظهار نظر مسئولین رده بالای کشور از دست بدهد بسیاری از اظهار نظر‌ها نه تنها جنبه شفا بخش ندارد بلکه التهاب را در جامعه بیشتر می‌کند.

عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اهمیت سخنان سنجیده رئیس جمهور و وزرای اقتصادی برای عبور از مشکلات، خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد که مرتبط با اقتصاد است مثل قیمت ارز، شاهد هستیم که اتفاقاتی که در بازار درحال رخ دادن است برخلاف اظهار نظر‌های رئیس جمهور و مسئولین اقتصادی دولت است. با اظهار نظر برخی مسئولین در دولت می‌بینیم فردا قیمت آن کالا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در برخی اظهار نظر‌ها مردم می‌گویند قرار است اتفاقی مخالف آن نظر مسئول دولتی بیفتد، ادامه داد: این خیلی بد است که باور اجتماعی را تضعیف کنیم. نکاتی که آقای روحانی در این ایام به زبان می‌آورد مثل همین جریمه ۵۰ هزار تومانی از افرادی که در تهران ماسک نمی‌زنند مبانی روشنی ندارد.

عباسی تاکید کرد: اجرایی شدن تصمیمات بسیار مهم است. اگر نتوان تصمیمی را اجرایی کرد، بعداً مردم بسیاری از حرف‌های دیگر را جدی نمی‌گیرند. همانطور که اشاره کردید موضوع جریمه چگونه، کجا و با کدام روش قرار بود اجرایی شود؟ 

وزیر اسبق ورزش و جوانان بیان داشت: با کدام جدول برنامه ریزی شده قرار بود این طرح اجرا شود، آیا مردم را در مقابل مجریان این طرح قرار نمی‌دهد؟ آیا تردیدها در اجرا موجب چندگانگی نمی‌شود؟ آیا امکان سوء استفاده در این موارد وجود ندارد؟

وی بیان داشت: اعلام چنین تصمیم‌هایی باید توسط ستاد‌های سیاست‌گذار باشد نه رئیس جمهور. یکی از اشکالاتی که این ایام اتفاق می‌افتد همین موضوع است.

عضو کابینه دولت دهم اظهار داشت: در همین موضوع ممنوعیت سفر به برخی استان‌ها؛ که به شکل ناقص اجرایی شد باعث می‌شود که اگر دفعه بعد مجددا دستوری صادر شود، مردم نمی‌گویند این تصمیمات مبنای عملی ندارد؟ 

عباسی تصریح کرد: باور مردم نسبت به اظهار نظرهایی که توسط مسئولین رده بالا بوجود می‌آید باعث کاهش التهاب می‌شود اما عکس آن هم می‌تواند خودش التهاب آفرین باشد. آقای روحانی اگر در خیلی موارد اظهار نظر نکنند بهتر است تا اینکه اظهار نظر کنند و به شکل نسنجیده تصمیمات را اجرایی کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت دهم بیان داشت: این ایام نسنجیده بودن اظهارات ایشان التهاب را بیشتر کرده که می‌توان حتی این موضوع را از مردم هم سوال کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار