کد خبر: 1023755
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ظریف:
وزیر امور خارجه در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در توئیتر نوشت: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه ما به شمار می‌آید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دقایق اولیه بامداد امروز (یکشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی و در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی ایران نوشت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی که - در مخالفت با تلاش‌های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت کرده است.

وی افزود: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه ما به شمار می‌آید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در توئیتی به زبان عربی نوشت: براساس قطعنامه ۲۲۳۱ امروز تحریم‌های تحمیلی علیه تسلیحات در کشورم به طور خودکار پایان می‌یابد. عجیب نیست که با تجهیز کورکورانه به سلاح مخالف باشیم. از آن رو که سلاح در ایران برای دفاع است، بر خلاف عملکرد دیگر کشورها، نه جنگ به راه اندخته و نه سبب فساد می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما ایمان داریم که امنیت با اراده ملت ما و خودکفایی‌اش محقق می‌شود. اهداف ما همیشه صلح آمیز و دفاعی است.

به گزارش فارس، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه) ۲۷ مهر ماه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار پایان می‌یابد و آنگونه که حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرد از امروز می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار