کد خبر: 1023636
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با تاکید بر اینکه اعلامی مبنی بر لغو المپیک ۲۰۲۱ برزیل نشده در مورد آخرین وضعیت کاروان ایران برای حضور در این بازی‌ها توضیح داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهران تیشه گران در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه طبق آنچه پیش از این از طرف کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان مصوب شده بود، بیست و پنجمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان آذرماه سال آینده (۲۰۲۱ میلادی) در برزیل برگزار خواهد شد، در مورد شرایط ورزش ایران برای حضور در این بازی‌ها توضیح داد.

وی گفت: زمان مقرر برای برگزاری المپیک ناشنوایان در فاصله دو - سه ماهه بعد از المپیک و پارالمپیک توکیو است. طبق آخرین اطلاع رسانی‌های انجام شده قرار است این دو رویداد برگزار شوند. مسئولان کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان هم تا به امروز اعلامی مبنی بر لغو المپیک ناشنوایان نداشته‌اند؛ بنابراین مبنای کار ما این است که المپیک ناشنوایان در زمان مقرر یعنی آذرماه سال آینده در برزیل برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان تصریح کرد: به همین دلیل در زمینه مجازی و برای پیگیری اردو‌ها و تمرینات بسیار فعال بودیم. به خصوص در مورد رشته‌ها و تیم‌هایی که قرار بود امسال در رویداد‌های مختلف شرکت داشته باشند، اما به خاطر کرونا مسابقات‌شان منتفی شد، خیلی جدی پیگیر وضعیت تمرینی ورزشکاران به صورت مجازی بودیم تا حداقل آمادگی در مورد آن‌ها حفظ شود.

تیشه گران تاکید کرد: البته احتمال دارد طی ماه‌های آینده دو اعزام هم داشته باشیم. این موضوع به تصمیم گیری نهایی کنفدراسیون آسیا برای برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک برزیل در رشته‌های فوتبال و بسکتبال بستگی دارد. طبق برنامه از قبل اعلام شده این دو رویداد باید اواخر دی یا اوایل بهمن در مالزی برگزار شود. در صورتیکه برگزاری این دو مسابقه از سوی رئیس ایرانی آسیا (محمد پورگر) تأیید شود قطعاً تیم را اعزام خواهیم کرد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه تیم‌های ملی فوتبال و بسکتبال ناشنوایان بتوانند از حضور در میادین گزینشی برای المپیک برزیل کسب سهمیه کنند، خاطرنشان کرد: در ۷ رشته حضور ایران در این بازی‌ها قطعی شده است. والیبال، تیراندازی، دو ومیدانی، جودو، کاراته، تکواندو و کشتی رشته‌هایی هستند که قطعاً در آن‌ها ورزشکار اعزامی به برزیل خواهیم داشت.

به گفته رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، پیش بینی می‌شود ایران در مجموع در ۸ یا ۹ رشته المپیک برزیل شرکت داشته باشد.

تیشه گران گفت: تلاش‌مان این است که بهمن ماه بتوانیم در چند رشته رقابت‌هایی در سطح باشگاهی یا انتخابی تیم ملی داشته باشیم. ماه هاست که ورزشکاران‌مان بدون اردو یا مسابقه، تمرینات‌شان را دنبال می‌کنند. ادامه این روند قطعاً به انگیزه و حتی وضعیت آمادگی آن‌ها آسیب می‌رساند. امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که کم کم بتوانیم اردو‌ها و اعزام‌های عادی را داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار