کد خبر: 1023455
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج در گفتگو با بسیج:
ما باید داشته های فرهنگی و سنت های دیرین با اصالت و ریشه دار خودمان را که در وجود مردم زنده است، نگه داریم.
 

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، ریشه توانایی و قوام فرهنگی مردم ایران را در باورها و اعتقادات آنها عنوان نمود.

سردار آزادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در مورد سخنان مقام معظم رهبری که توانایی و قوام فرهنگی را یکی از ارکان اقتدار ملی دانسته بودند، گفت: ریشه توانایی و قوام فرهنگی مردم ایران در باورها و اعتقادات آنهاست و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این باورها و اعتقادات ریشه دار بوده که توانسته مردم و کشور را از گردنه های بزرگ عبور دهد.

وی اساس این باورها و قوام یافتگی را محبت، عشق و اعتقاد به قرآن، آموزه های دینی، اهل بیت عصمت و طهارت و سالار شهیدان امام حسین(ع) دانست و افزود: ما تبلور این باورها و محبت ها را در محرم و صفر و رخدادهایی مانند اربعین حسینی که نهضت بزرگ و بی نظیری است، می بینیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج ادامه داد: برپایی کنگره ها و یادواره های شهدا در جای جای کشور نیز در همین راستا است و از عمق باورهای مردم به فرهنگ ایثار و شهادت، نشات گرفته است.

وی تبلور قوام یافتگی فرهنگی را همچنین در نوعدوستی، همدلی و مساوات ملت دانست و گفت: این نوعدوستی و همدلی را می توان در حوادث غیرمترقبه دریافت که نشانه های آن را در زلزله سرپلذهاب یا در سیل لرستان و خوزستان و گلستان دیدیم و امسال نیز نشانه های آن را در اهتمام مردم در مورد مقابله با کرونا و کمک مومنانه مشاهده کردیم که صحنه های زیبایی از کمک مومنانه مردم شکل گرفت.

سردار آزادی اضافه نمود: همه اینها تنها نمونه هایی از قوام یافتگی فرهنگی است که ریشه در اعتقادات و باورهای ملت بزرگ ایران دارد که در همه صحنه ها و حوادث می تواند اثرگذار باشد بطوریکه این باورهای فرهنگی در صحنه اقتصادی، در صحنه دفاعی و سایر صحنه ها نیز تاثیرگذار است و به یاری مردم می آید.

وی به تاب آوری مردم در قبال تحریم ها اشاره کرد و اظهار داشت: این تاب آوری محصول همین باورها و قوام یافتگی ها و درک بالای مردم از وضعیت کشور است که باید بایستند تا حق خودشان را اثبات کنند.

سردار آزادی درباره راهکارهای تعمیق و گسترش قوام یافتگی فرهنگی نیز گفت: ما باید داشته های فرهنگی و سنت های دیرین با اصالت و ریشه دار خودمان را که در وجود مردم زنده است، نگه داریم.

وی محرم و صفر و اربعین حسینی را از اصیل ترین باورها و داشته های فرهنگی و اعتقادی عنوان کرد و افزود: حتی امسال با وجودی که مردم در اربعین حسینی راهپیمایی نکردند اما در همه جای کشور زیارت اربعین که سرشار از معارف دینی است، خوانده شد.

وی بر تقویت باورها و داشته های فرهنگی و دینی و انقلابی تاکید نمود و گفت: باید این داشته ها را به نسل جوان منتقل نماییم و برای این کار می توانیم از زبان هنر استفاده کنیم و رسالت بزرگی است که بر عهده جامعه هنری ماست.

سردار آزادی تاکید نمود: باید فرهنگ ایستادگی مردم در هشت سال دفاع مقدس و در جریان دفاع از حرم را به جوانان منتقل نماییم که تنها با زبان هنر است که می توانیم رمز و راز این ایستادگی و این قوام یافتگی را به نسل های آتی منتقل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار