کد خبر: 1023438
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: سفر ظریف به چین سفر خوبی بود و در مذاکرات که من آن را خواندم جامع بحث کرده بودند؛‌ گزارشی هم در هیات دولت دادند و یک گشایشی در همه امور ایجاد شده است.
 

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر آقای ظریف به چین سفر خوبی بود و در مذاکرات که من آن را خواندم جامع بحث کرده بودند. تحولات منطقه برای ایران و چین مهم است. چین جدی‌تر از گذشته مسائل را دنبال می‌کند. در مجموع سفر موفقی است و گزارشی که امروز در دولت دادند یک گشایشی در امور ایجاد شده است.

وی در مورد نامه رئیس مجلس به رییس‌جمهور در مورد بودجه گفت: همیشه دولت و مجلس بر سر بودجه تفاهم میکنند. چیزی که الان دارد می افتد این است که چنین نامه های بین ما و قوای دیگر و نهادهای دیگر بوده اما اینکه اول ما نامه را در رسانه ها می‌بینیم و بعد دریافت می‌کنیم عجیب است. البته من این نامه را ندیدم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد:  در این سفر درباره روابط کلان دو کشور، مسائل دوجانبه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی و همچنین درباره سند ۲۵ ساله بسیار جامع بحث و گفت‌وگو کردند.  چین امروز چین گذشته نیست، چین کشوری است که به دلیل نوع ارتباط اقتصادی که با بسیاری کشورهای جهان دارد، امنیت و ثبات در کشورها برای آن اهمیت دارد، جدی‌تر از گذشته مسائل را رصد و رایزنی می‌کند. به همین جهت چین ایران را در مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی شریک خود می‌داند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان محاسبات ۵۵۳ مدیر متخلف را به دولت معرفی کرده و این گزارش در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری قرار گرفته یا نه، گفت: این مطلب جدیدی نیست. براساس قانونی که برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد، همه تخلفات کارمندان در همین بخش رسیدگی به تخلفات که در نهادها و وزارتخانه‌ها هست، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: به دلیل اینکه اعمال نفوذی نشود و حقی ناحق نشود، هر آنچه که مربوط به مدیریت‌ها است نیز در نهاد ریاست جمهوری در کمیته‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و متخلفان برای دفاع می‌آیند و کار انجام می‌شود.

وی افزود: اتفاق جدیدی رخ نداده، در دولت‌های مختلف همه مدیرانی که شکایتی علیه آنان است و مشکلی درباره‌شان وجود دارد، جای رسیدگی‌اش همان بخشی رسیدگی به تخلفات است که در ریاست‌جمهوری وجود دارد.

رییس‌ دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: من تعداد گزارش‌هایی که  دیوان محاسبات کشور به دولت واصل کرده است را نمی‌دانم. حرفم این است که گزارش‌ها یکجا نمی‌آید و من این موضوع دیوان محاسبات را در رسانه‌ها خواندم. چیز مهمی هم نیست. باید بیاید چرا که هر مدیری که در جایگاهی قرار دارد، از یک رده‌ای به بالا اگر تخلف و ادعایی درباره‌اش وجود دارد باید در نهایت ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گیرد و این کار دارد طبق روال انجام می‌شود و هیچوقت یک لیست این چنینی نمی‌آید و خردخرد ارائه می‌شود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه هایی که روزانه دولت و رییس‌جمهور دارند و برای حل آن تلاش می‌کنند همین بحث قیمت است. رییس جمهور در هفته دوبار قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی مردم را از وزارت صمت می‌خواهند و در جلسات هیات وزیر صمت گزارش خود را قرائت می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد شرایط کشور اظهار داشت: ما از دو ماه قبل از اعلام تحریم ۱۸ بانک کشور توسط آمریکا اقداماتی انجام داده بودیم. اگر شرایط ما عادی بود هم صادرات مان راحتتر بود و هم وارداتمان ارزانتر بود؛ ما همیشه شرمنده مردم هستیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار