کد خبر: 1023402
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
دود بی کفایتی مدیران در چشم پرسپولیس
دون شک عدم پرداخت طلب برانکو در مهلت بعدی با جریمه‌ای دیگر مواجه خواهد شد. اما مسئله اینجاست که فیفا در ایمیل‌های قبلی خود به باشگاه پرسپولیس پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، مهلت معینی برای پرداخت مطالبات برانکو و جریمه‌های بعدی تعیین نکرده و همین موضوع این نگرانی‌هایی را به وجود آورده که فدراسیون جهانی فوتبال در اقدام بعدی خود سراغ چه جریمه‌ای می‌رود.
دنيا حيدري

سرویس ورزشی جوان آنلاین: بی کفایتی های مدیران پرسپولیس بار دیگر این تیم را در آستانه خطری جدی قرار داده. عدم پرداخت مطالبات برانکو که نتیجه مدیریت نالایق پرسپولیس بود ٬چندی پیش قهرمان چهار دوره متوالی لیگ را از سه دوره نقل و انتقالات محروم کرد اما باعث وفای به عهد مسئولان این باشگاه نشد تا سرخپوشان پایتخت بار دیگر در آستانه محرومیتی جدید قرار بگیرند. محرومیتی که اگر چه فیفا هنوز حکم آن را نزده اما می تواند کسر امتیاز یا حتی سقوط به دسته پایین تر باشد.

ادعاهای غیرواقعی و غیر منطقی

پرونده برانکو با 24 میلیارد تومان بسته می شد. این مجموع بدهی های انباشته شده مرد کروات از چهار سال حضور موفق در پرسپولیس بود به اضافه پاداشهایی که در پی موفقیت های به دست آورده باید برایش حساب می شد. این رقمی است که عرب مدعی شده بود به دلیل نوسانات عرضی چند برابر شده. اما باز هم در پرداختش تعلل شد. چرا که مدیرعامل سابق سرخپوشان(عرب) چشم در چشم اصحاب رسانه٬ مردم و رسانه ها علنا حرفهای غیر واقعی و غیر منطقی می زد و بارها و بارها گفته بود پول برانکو آماده است اما نه وکیل او و نه خود برانکو برای دریافتش نیامده اند! در واقع در عصری که بسیاری حتی خریدهای روزمره خود را نیز اینترنتی انجام می دهند عرب انتظار داشت برانکو که از ایران رفته بود خود یا وکیلش برای گرفتن دستی این پول اقدام کنند!

پیچیده کردن داستان

در اصل بنایی برای حل این مشکل وجود نداشت. شاید چون مدیران عامل پرسپولیس که یکی پس از دیگری جای خود را به دیگری می دادند خوب می دانستند مدت زمان کوتاهی مهمان صندلی مدیریت هستند و لزومی نمی دیدند که خود را به زحمت یا خرج بیندازند برای پرداخت این مبلغ .چرا که مدیریت بعدی (انصاریفرد) هم راه عرب را در پیش گرفت. اما با اندکی تفاوت. او خواهان تخفیف گرفتن از برانکو بود اما تخفیفی که این شائبه را ایجاد کرد که مدیریت باشگاه پرسپولیس قصد به تمسخر گرفتن یا دست انداختن سرمربی سابق خود را دارد! به همین منظور هم برانکو که تا آن روز با نرمش پیش رفته بود دیگر حاضر به مذاکره نشد

گره ای که کور شد

پرونده برانکو گره ای بود که می شد با دست باز کرد اما مدیریت ناکارآمد پرسپولیس در چند مرحله و توسط نفرات مختلف کار را به جایی رساند که حالا برای باز کردن این گره باید متوسل به دندان شد. در واقع رسول پناه٬ آخرین مدیر این باشگاه کارد را به استخوان برانکو رساند و با مطرح کردن شکایت از سرمربی سابق سرخپوشان کاری کرد که مرد کروات دیگر به هیچ صراطی مستقیم نشود و کار بیخ پیدا کرد. به طوریکه پرسپولیس به دلیل تعلل در وفای به عهد و عدم پرداخت مطالبات برانکو از پنجره نقل و انتقالات محروم شد. محرومیتی که اگر چند روز این طرف٬ آن طرف می شد٬ می توانست فاجعه ای جبران ناپذیر در لیگ قهرمانان آسیا (به دلیل جذب بازیکنان جدید و استفاده از آنها ) به بار آورد. اما حداقل در این یک مورد قهرمان چهار دوره لیگ برتر ایران جان سالم به در برد

وعده های دروغین

مهم ترین مسئله در پرونده برانکو که کار را به اینجا کشانده عدم صداقت و وعده های دروغین مدیران باشگاه پرسپولیس است.بعد از عرب و انصاریفرد٬ رسول پناه هم در هر مرحله جز وعده دروغین چیزی نداشت برای گفتن و بعد از رد شدن اعتراض پرسپولیس در cas رسول پناه باز هم با همان روش نخ نما شده سابق پیش رفت:« می‌خواهیم طلب برانکو را پرداخت کنیم اما بزرگترین مشکل ما الان بحث انتقال پول است. اصلا قرار نیست پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته شود چون بعد از تاریخ اعلامی فیفا (١۶ مرداد) ما یک ماه فرصت داریم تا پول برانکو را بدهیم و فقط یک جریمه باید پرداخت کنیم. ما هم در این مدت پول برانکو و دستیارانش را کامل می‌دهیم تا برای همیشه این پرونده بسته شود.خیال هواداران راحت باشد هیچ تهدید انضباطی، در محدوده جرایمی چون محرومیت، بسته شدن پنجره و کسر امتیاز، پرسپولیس را تهدید نمی‌کند. » این ادعا درست شبیه به همان ادعای قلعه نویی بود که می گفت فوقش یک جریمه پرداخت می کنیم.بماند که این جریمه هم از جیب ملت می رود نه آقایان

محرومیت از پنجره نقل و انتقالات

پس از جدایی برانکو از پرسپولیس و شکایت این مربی به فیفا برای دریافت مطالباتش٬ در نهایت کمیته تعیین وضعیت و مربیان فیفا پرسپولیس‌ را محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو کرد. البته به اضافه 5 درصد سود سالیانه بابت دیرکرد در پرداخت طلب مربی کروات. طلبی که با توجه به نوسانات ارزی هر روز  سنگین تر می شود اما گویی کمترین اهمیتی برای کسی ندارد که هیچ اقدامی برای پرداخت آن نمی شود. 19 تیر ماه امسال بود که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال به پرسپولیس پیام داد که اسناد پرداختی به برانکو را برای این مرجع ارسال کند، اما پرسپولیس پولی پرداخت نکرده بود که اسناد آن را ارسال کند و به همین دلیل 22 شهریور ماه پرسپولیس با محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالات مواجه شد ! آنهم در حالی که بعد از آخرین اخطار کمیته انضباطی فیفا و دادن فرصت 30 روزه برای پرداخت طلب برانکو و دستیارانش٬ باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد مطالبات زلاتکو، پانادیچ و مارکو به طور کامل پرداخت شده است و 30 درصد از مطالبات برانکو نیز توسط باشگاه به حساب این مربی واریز شده و به زودی تسویه حساب کامل با این مربی نیز انجام خواهد شد. اما این اتفاق رخ نداد تا نخستین جریمه فیفا در خصوص پرونده برانکو شامل حال پرسپولیس شود!

پایان مهلت دوم و باز هم هیچ

مهلت بعدی پرسپولیس برای پرداخت طلب برانکو 21 مهر به پایان رسید و این به معنی محرومیتی دیگر برای پرسپولیس بود. با به پایان رسید مهلت دوم ٬ خبری مبنی بر واریز 400 هزار یورو به حساب برانکو منتشر شد که بعد از پیگیری ها مشخص شد این مسئله صحت ندارد و پرسپولیس همچنان به دنبال تامین بخشی از مطالبات برانکوست. درحالی که تصور می شد این طلب از پاداش صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط afc پرداخت خواهد شد اما رسول پناه٬ مدعی شد که سرخپوشان به دلیل تحریم های ظالمانه نمی توانند این پول را حتی برای پرداخت به برانکو برداشت کنند اما با توجه به صحبت های دو سه روز قبل رضا یلوه ٬معاون اقتصادی پرسپولیس در خصوص تلاش و نامه نگاری برای تهیه پول برانکو نشان داد که باشگاه پرسپولیس (بخشی از باقیمانده طلب برانکو را تامین کردیم و در هفته آینده سایر منابع هم تامین خواهد شد ) به رغم تمام ادعاهایی که در این مدت مطرح کرده بود هیچوقت پول برانکو ایوانکوویچ را آماده نکرده و مساله پرداخت نشدن مطالبات برانکو به دلیل تحریم ها صحت ندارد البته بماند که یلوه ٢٢ شهریور در یک مصاحبه تلویزیونی صراحتا گفته بود:«منابع مالی مطالبات برانکو فراهم شده و با باشگاه در نامه‌ای از این مربی خواسته که به پرسپولیس فقط دو هفته دیگر فرصت بدهد تا طی یک هفته یا ١٠ روز آینده تمام مطالبات برانکو را بپردازیم.» مسئله ای که باعث نگرانی هواداران این تیم بابت کسر 6 امتیاز شد !

بی اطلاعی وکیل برانکو از کسر امتیاز

مهلت های فیفا به پرسپولیس یکی پس از دیگری تمام می شود و خبری از پرداخت طلب 784 هزار یورویی برانکو نیست و مسئولان این باشگاه هر روز وعده ای تازه می دهند و ادعایی را مطرح می کنند که دیری نمی پاید که مشخص می شود صحت ندارد و همین مسئله زمزمه کسر امتیاز از پرسپولیس را به عنوان جریمه بعدی فیفا مطرح می کند. مسئله ای که البته دارو بوسیچ، وکیل برانکو در خصوص آن اظهار بی اطلاعی می کند :« من اطلاعی از تصمیم کمیته انضباطی فیفا ندارم و اگر تا دو روز آینده اتفاقی در این زمینه رخ ندهد، به فیفا نامه زده و خواستار اقدام فدراسیون جهانی می‌شویم.چرا که رفتار باشگاه متقلبانه و فریبنده بوده و آن‌ها به دروغگویی خود ادامه می‌دهند. مدیران پرسپولیس ۳۰ روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت خواستند، اما در این زمان هم اتفاقی نیفتاد. البته از رسانه‌های ایران فهمیدیم باشگاه پرسپولیس تا امروز فقط ۳۵۰ هزار دلار برای پرداخت آماده کرده است و یک دروغ دیگر از طرق مدیریت باشگاه به ما گفته شد اما هنوز هیچ پولی به حساب موکلم پرداخت نشده .»

کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین تر

بدون شک عدم پرداخت طلب برانکو در مهلت بعدی با جریمه ای دیگر مواجه خواهد شد. اما مسئله اینجاست که فیفا در ایمیل های قبلی خود به باشگاه پرسپولیس پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، مهلت معینی برای پرداخت مطالبات برانکو و جریمه‌های بعدی تعیین نکرده و همین موضوع این نگرانی هایی را به وجود آورده که فدراسیون جهانی فوتبال در اقدام بعدی خود سراغ چه جریمه ای می رود. کسر امتیاز  یا سقوط پرسپولیس به لیگ پایین‌تر؟ ابهامی که مسئولان باشگاه پرسپولیس را بر آن داشته از چند وکیل مشاوره بگیرد چرا که مدیران باشگاه پرسپولیس خوب می دانند که  قاعدتاً باید به‌صورت اتوماتیک تنبیهات بعدی فیفا اعمال شود، اما همانطور که وکیل برانکو نیز اشاره می کند اگر چه احتمال کسر امتیاز به عنوان جریمه بعدی بسیار زیاد است اما در نهایت این فیفاست که تصمیم می گیرد و باید  باید منتظر تصمیم نهایی این نهاد بود. هرچند که در هر صورت این پرسپولیس است  که به واسطه بی کفایتی مدیرانش متضرر می شود

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار