کد خبر: 1023184
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان:
ایمان حجتی گفت: آغاز فرآیند و ثبت درخواست اصفهان برای عضویت در این شبکه با همکاری کمیسیون ملی یونسکو از زمستان سال گذشته توسط شهرداری اصفهان آغاز شده بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: از دیدگاه یونسکو، شهر یادگیرنده، شهری است که تمامی منابع خود در هر بخش را برای تحقق، ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری در محیطهای شغلی، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت یادگیری و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی افراد به کار می گیرد. به عبارت دیگر تمرکز و تاکید شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو بر «یادگیری مادام العمر» است.

وی ادامه داد: هدف از حضور شهرها در این شبکه، ارتقای یادگیری مادام العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان در جهت ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی و توسعه پایدار است. در این زمینه، با توجه به اینکه بسیج همه منابع و استفاده از آن‌ها، مشارکت همه ذینفعان و تعهد و اشتیاق قوی، از شرایط اصلی ایجاد یک شهر یادگیرنده به شمار می رود، اصفهان با به دست آوردن این شرایط به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، افزود: دیوید آتچوارنا، مدیر موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو در نامه ای خطاب به شهردار اصفهان، عضویت شهر اصفهان در این شبکه جهانی را به شهردار اصفهان تبریک گفت.

در متن این نامه آمده است" شهر شما با این عضویت به شبکه ای می‌پیوندد که هدفش حمایت و تسریع یادگیری مادام العمر است. این شبکه به واسطه فعالیت‌های خود، گفت‌وگو و تعامل، یادگیری و همکاری میان شهرهای عضو را ترویج می کند.

مدیر موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو همچنین در این نامه عنوان کرده است: با این عضویت، شهر شما به یک شبکه جهانی می پیوندد که هدف آن ارتقا و حمایت از آموزش های مادام العمر است. بر اساس فعالیت شهرهای یادگیرنده، یونسکو سیاست گفت و گو، یادگیری و همکاری میان شهرهای عضو را بهبود می بخشد. این موسسه همچنین به ایجاد ظرفیت ها و نیز به کارگیری ابزارهای نوین برای توسعه و اجرا و نظارت بر استراتژی های شهرهای یادگیرنده، کمک می کند.

گفتنی است اصفهان پیش از این به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی درآمده بود. شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو، دهمین سازمان جهانی یا شبکه بین المللی است که اصفهان با به دست آوردن شرایط لازم، توانسته است به عضویت آن درآید.

اصفهان به همراه دو شهر دیگر ایران یعنی تهران و بندر خمیر، در سال جاری به این شبکه پیوست. شبکه شهرهای یادگیرنده زمینه را برای ظرفیت‌سازی و ایجاد ابزارهای جدید برای توسعه، اجرا و نظارت بر استراتژی‌های شهرهای یادگیرنده فراهم می‌آورد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر