کد خبر: 1022507
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
رئیس کل دادگستری استان اصفهان:
محمدرضا حبیبی گفت: با توجه به بحران شیوع کرونا مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار دستگاه‌ قضایی قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و طولانی مدت دشمنان که موجب ایجاد فشارهای اقتصادی بر اقشار آسیب پذیر جامعه شده است، اظهار داشت: امروز کشور بیش از گذشته نیازمند انسجام و یکدلی بین آحاد جامعه است و راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی مدیریت هوشمندانه در مؤلفه‌های کلان اقتصادی است.

وی با پر اهمیت دانستن جایگاه دستگاه قضائی در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: دستگاه قضائی کشور همواره در مسیر حق گام برداشته و اکنون نیز با توجه به شرایط اقتصادی موجود برای تقویت بنیه اقتصادی کشور و تحقق جهش تولید از تمامی ظرفیت خود استفاده می‌کند.

رئیس دستگاه قضائی استان ضمن تقدیر از عملکرد همکاران قضائی و اداری در راستای تحقق اهداف قوه قضایئه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در دستورالعمل‌های صادره از سوی ریاست معظم قوه قضائیه جهت کاهش ورودی پرونده‌ها باید به صورت جدی در تمام حوزه‌های قضائی استان پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور استفاده حداکثری از نهادهای ارفاقی و جایگزین حبس بویژه پابند الکترونیکی را جهت کاهش جمعیت کیفری زندان مؤثر دانسته و خواستار اهتمام همکاران قضائی در استفاده از این نهادها در آرا خود شد.

همچنین حسین آقایی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصفهان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصفهان بیان داشت: اقدامات انجام شده در راستای توسعه تشکیلات قضائی محاکم اصفهان گام مهمی در کاهش اطاله دادرسی بوده و تا کنون سه شعبه دادگاه در خارج از اوقات ادارای جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های وارده و جلوگیری از تراکم پرونده‌ها در شعب و کاهش فشار کاری همکاران و تکریم مراجعین ایجاد شده و توسعه این شعب در دستور کار دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به کاستی‌های موجود در محاکم مرکز استان گفت: کمبود کادر قضائی در شعب حقوقی و کیفری دو از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی محاکم اصفهان است و علی‌رغم ایجاد ۱۳ شعبه حقوقی و کیفری دو طی یکسال گذشته، همچنان میانگین پرونده‌های وارده به شعب حقوقی و کیفری دو اصفهان بیش از ۲۳۰ و ۲۶۰ فقره پرونده در ماه است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستورالعمل‌ها و استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات‌های جایگزین حبس را جز برنامه‌ها و اولویت‌های محاکم مرکز استان برشمرد و گفت: تا کنون بالغ بر ۳۵۰ مورد دادرسی الکترونیکی توسط محاکم اصفهان انجام و همچنین تعداد یک هزار و ۴۰۲ فقره آرا مجازات جایگزین حبس و آزادی مشروط و ۳۸ مورد آزادی تحت نظارت (پابند الکترونیکی) توسط قضات محاکم کیفری ۲ اصفهان صادر شده است.

گفتنی است در این جلسه معاونین قضائی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سرپرستان مجتمع‌های قضائی اصفهان نیز مشکلات و کاستی‌های موجود در بخش‌های تحت مدیریت خود را مطرح و در خاتمه جلسه مصوباتی پیرامون رفع کاستی‌های موجود تصویب شد که مهم‌ترین آنها تقویت کادر قضائی محاکم اصفهان در سال جاری بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر