کد خبر: 1022345
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
احداث مرکز جامع خدمات رسانی به زوار اربعین توسط آذربایجان شرقی در مهران
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه در منازل خبر داد و گفت: در روز 19 صفر در تمام سازمان ها و ادارات مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و پخش از طریق بلند گوها برگزار خواهد شد.

شکوهی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در لغو مراسم پیاده روی اربعین امسال صرفا موضوع مهم تامین و تضمین سلامت زائران مدنظر مسولان امر بوده است، اظهار داشت: تمام مرزهای چهارگانه کشور به سمت عراق مسدود بوده و عراق از ورود زوار خارجی جلوگیری می کند.

وی افزود: با کمال تاسف باید عرض کنم که به دلیل گسترش شدید ویروس کرونا در کشورهای ایران و عراق و براساس اعلام ریاست محترم جمهوری و مصوبات ستاد مقابله با کرونا هرگونه سفر زمینی و هوای به عراق برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ممنوع است.

دبیر ستاد اربعین استان گفت: در لغو پیاده روی اربعین صرفا موضوع مهم تامین و تضمین سلامت زائران مدنظر مسولان امر بوده است و برخی شایعات و گمانه زنی ها در این زمینه کذب محض است  و مردم اخبار رسمی را در این خصوص از صدا و سیما و رسانه های رسمی دنبال کنند و فراخوان های صورت گرفته برای زیارت اربعین در فضای مجازی رسمیت ندارد.

وی اظهار داشت: پس از پایان مراسم اربعین سال 1398،ستاد اربعین استان همچنان با حفظ ساختار خود، به فعالیت ها ادامه داد و با ارزیابی نقاط قوت و ضعف سال های قبل، برنامه ریزی لازم برای برگزاری بهتر و با شکوه امسال اربعین از آذر ماه سال گذشته آغاز گردید حتی پس از شیوع ویروس کرونا و با احتمال دادن اینکه شاید این بیماری تا اربعین امسال از بین برود، اولین جلسه ستاد اربعین استان در سال جاری در فروردین ماه برگزار شد و کمیته های 14 گانه فعالیت های خود را آغاز کردند. 

شکوهی افزود: متاسفانه با ادامه شیوع ویروس کویید 19 عملاً برگزاری اربعین منتفی شد و در شهریور ماه به صورت رسمی از طرف مسوولان ستاد مرکزی اربعین کشور اعلام شد که هیچ گونه زائری برای ارعین امسال اعزام نخواهد شد.

دبیر ستاد اربعین استان اظهار داشت: عدم برگزاری مراسم پیاده روی اربعین به معنای تعطیلی فرهنگ اربعین نیست  و برنامه های جایگزین در ستاد اربعین استان و کمیته فرهنگی و آموزشی  پیش بینی و اجرایی می شود.

شکوهی در ادامه،  فعالیت مواکب اربعین در قالب همت ها و کمک های مومنانه را اقدامی خداپسندانه در این شرایط دانست و گفت: ظرفیت عظیمی که در مواکب استان  وجود دارد در راستای کمک به معیشت افراد محروم بویژه اقشار آسیب دیده از کرونا جهت گیری شده است.

وی  از  راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه در منازل  خبر داد و گفت: در روز 19 صفر در تمام سازمان ها و ادارات  مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و پخش از طریق بلند گوها برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری توزیع ماسک در قالب پویش احسان ماسک با همکاری سازمان های مردم نهاد استان، محلول های ضد عفونی کننده ، لوازم التحریر دانش آموزان در مناطق محروم شهرستان ها را از دیگر برنامه های ستاد اربعین استان دانست.

وی گفت: خوشبختانه در استان ما تمام عزاداران با ستاد استانی اربعین همکاری می کنند و هیچ گونه گزارشی از حرکت افراد به سمت مرزها گزارش نشده است. فضاسازی گسترده مستمری برای اربعین با همکاری هیئات، شهرداری ها و دهیاری ها  در سطح استان انجام گرفته است و امسال استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان همانند دهه اول محرم در اولویت مسئولان استانی قرار دارد. 

شکوهی گفت: از مشکلات سال های گذشته زائران استان، فقدان محل مناسب تعریف شده با هدف مدیریت و پشتیبانی مراسم عظیم معنوی اربعین بود که امسال پس از پیگیری های فراوان توسط استاندار محترم با اعزام نمایندگان ستاد اربعین استان به مهران زمینی به وسعت 1780 متر مربع برای احداث مرکز جامع خدمات رسانی به زوار در 500متری مرز  در شهرستان مهران استان ایلام به استان آذربایجان شرقی واگذار شده است که انشا الله به شکل کاملاً مجهز در دو طبقه با مشارکت افراد خیر و عاشقان سید الشهدا (ع) احداث خواهد شد. مقرر شده است که این محل در سال دو ماه به خدمات رسانی به زائران محترم  و 10 ماه نیز در طول سال به صورت مرکز خدمات تجاری و بازرگانی در خدمت صادر کنندگان و وارد کنندگان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که در هفته های آینده عملیات احداث این پروژه مهم که از آرزوهای دیرینه مردم استان بوده ، آغاز و تا اربعین سال آینده به بهره برداری برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر