کد خبر: 1022326
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
گزارش «جوان» به بهانه انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی جدید استقلال
محمود فکری که در دوران بازی با توجه به شوت‌های دیدنی‌اش، هواداران استقلال به او لقب آرپی‌جی زن داده بودند به عنوان سرمربی جدید استقلال و جانشین فرهاد مجیدی انتخاب شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حال و روزشان برخلاف رقیب سنتی‌شان روبه‌راه نیست، اگر پرسپولیسی‌ها بعد از چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر و فینالیست شدن در آسیا همه چیز بر وفق مرادشان است و کیف‌شان کوک، آن‌سو، اما برای استقلال از در و دیوار می‌بارد. ناکامی در لیگ و جام حذفی را بگذارید کنار استعفای سرمربی و مدیرعامل‌شان و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات شان، تیمی شده‌اند که نه سرمربی دارند و نه مدیرعامل. با حکم فیفا با توجه به شکایت شفر از بازیکنان جدیدی که گرفته‌اند هم نمی‌توانند استفاده کنند. در این شرایط انتخاب سرمربی اولویت اصلی آبی‌ها بود و تا دیروز همه هم و غم‌شان را گذاشته بودند که پرونده انتخاب جانشین فرهاد مجیدی را ببندند و بروند سروقت حل مشکلات دیگر که البته یکی، دو تا هم نیست.

همه جانشینان مجیدی که حضورشان منتفی شد

۱۳ شهریور و پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی برابر تراکتور بود که فرهاد مجیدی همانطور که پیش از این بازی گفته بود با توجه به بالا گرفتن اختلافاتش با احمد سعادتمند برای دومین بار در یک سال و نیم گذشته از سرمربیگری استقلال کنار رفت تا نیمکت آبی‌پوشان خالی بماند. پس از کناره‌گیری مجیدی، لیست بلندبالایی از گزینه‌های داخلی و خارجی برای نیمکت استقلال در سطح رسانه‌ها مطرح شد. با توجه به سفر سعادتمند به ایتالیا قبل از نیمه‌نهایی جام حذفی که اختلافات مجیدی و مدیرعامل وقت را شعله‌ور کرد، بازگشت دوباره آندره استراماچونی به استقلال وعده بزرگ سعادتمند بود که خیلی‌ها آن را یک مأموریت غیرممکن می‌دانستند، به خصوص مشکلاتی که سبب شده بود استرا دی‌ماه سال گذشته از ایران برود، هنوز پابرجا بود و حتی شرایط بدتر هم

شده بود. همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازگشت سرمربی محبوب ایتالیایی به استقلال خیلی زود به بن‌بست رسید تا آبی‌ها سراغ گزینه‌های دیگرشان بروند.

آلکس نوری، سرمربی ایرانی - آلمانی که سابقه هدایت وردربرمن و هرتابرلین را درکارنامه‌اش دارد، دومین گزینه‌ای بود که مدیران استقلال مذاکرات با او را آغاز کردند. با این حال با توجه به همان مشکلاتی که مانع بازگشت استرا شد، حضور آلکس نوری به دلیل پیشنهاد بالای دلاری و همچنین مشکلاتی که برای نقل و انتقال پول با توجه به تحریم‌ها وجود دارد هم با موانع زیادی مواجه بود. با توجه به این مشکلات دیروز پس از مخالفت استقلال با پیشنهاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی نوری، پرونده حضور این مربی هم روی نیمکت آبی‌ها بسته شد.

امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، محمود فکری، محمد تقوی و فرهاد مجیدی دیگر مربیانی بودند که باشگاه استقلال برای قبول هدایت استقلال باب مذاکره را با آن‌ها باز کرد. هرچند قلعه‌نویی شانس زیادی برای نشستن دوباره روی نیمکت آبی‌ها پس از پنج سال داشت، اما قرارداد او با گل‌گهر که تنها چند هفته بیشتر از امضای آن نمی‌گذشت، سبب شد قید بازگشت به استقلال را بزند و پای قراردادی که با سیرجانی‌ها امضا کرده، بایستد.

در ادامه پس از برکناری سعادتمند، مانع اصلی حضور مجیدی در استقلال برطرف شده بود، به همین خاطر مدیران استقلال در تماس با مجیدی خواهان بازگشت دوباره او شدند. برخلاف سال گذشته که سرمربی سابق استقلال در یک رفت و برگشت پس از شش ماه دوباره به استقلال برگشت، این‌بار مذاکرات با او به نتیجه نرسید تا بازگشت دوباره‌اش منتفی شود. جواد نکونام دیگر گزینه جدی استقلالی‌ها بود. سرمربی فولاد که با گرفتن نتایج قابل قبول، این تیم را آسیایی کرده و در همین ابتدای کار مربیگری‌اش نشان داده که می‌تواند مربی قابلی شود. با این حال قرارداد نکو با فولاد و مخالفت اهوازی‌ها، این گزینه را هم از لیست استقلال حذف کرد.

محمد تقوی که در لیگ هجدهم در مقطعی هدایت تراکتور را برعهده داشت و نتایج خوبی هم گرفته بود، از جمله مربیانی بود که استقلالی‌ها باب مذاکره را با او هم باز کردند، اما همکاری تقوی با شبکه سعودی ایران اینترنشنال به عنوان کارشناس، باعث شد بازگشت او به ایران منتفی شود. مهدی پاشازاده که سابقه زیادی در هدایت تیم‌های لیگ دسته اولی دارد و اواخر فصل گذشته در تیم لیگ برتری شاهین شهرداری بوشهر ناکام بود هم یکی دیگر از مربیان مدنظر استقلال بود که با توجه به کارنامه نه‌چندان قابل قبولش، شانس کمی برای نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان داشت.

بازگشت آرپی‌جی‌زن در قامت سرمربی

سرانجام عصر دیروز بود که آبی‌ها یک ماه پس از جدایی فرهاد مجیدی و رایزنی با مربیان مختلف در نهایت محمود فکری را به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب کردند تا مدافع سال‌های دور این تیم جایگزین مجیدی شود. فکری که پس از آویختن کفش‌هایش در استقلال، مربیگری را از ۱۳ سال پیش و از مربیگری شیرین فراز کرمانشاه آغاز کرده بود، اسفند گذشته جانشین رضا مهاجری در نساجی شد و توانست در ۱۰ بازی برای نماینده قائمشهر چهار برد و شش مساوی کسب کند تا این تیم با ۳۳ امتیاز با قرار گرفتن در رده نهم به کارش پایان دهد. نتایج خوب فکری در قائمشهر سبب شد این مدافع و کاپیتان سابق استقلال یکی از گزینه‌های هدایت استقلال لقب گیرد و سرانجام عصر دیروز پس از توافق، قراردادش را به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها امضا کند.

فکری در حالی در لیگ بیستم استقلال را هدایت می‌کند که پیش از این، سه دوره به عنوان دستیار و کمک‌مربی در سال‌های ۸۷ تا ۸۸، ۸۹ تا ۹۰ و ۹۴ تا ۹۶ روی نیمکت استقلال نشسته است و امروز بعد از سه سال این بار به عنوان سرمربی به تیم سابقش بر‌می‌گردد. فکری که در بین هواداران استقلال با توجه به شوت‌های دیدنی‌اش که یکی از آن‌ها در دربی به ثمر رسید به آرپی‌جی‌زن معروف است با قبول هدایت استقلال یک امتحان بزرگ پیش‌رو دارد، مربی‌ای که با ۱۱ سال سابقه بازی در استقلال و انجام بیش از ۳۰۰ بازی یکی از پرسابقه‌ترین بازیکنان آبی‌ها محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار