کد خبر: 1022117
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
تیم فوتبال پرسپولیس هر چند در تمامی خطوط، نمایش قابل تمجیدی در دیدار‌های گروهی و حذفی لیگ قهرمانان داشت تا به فینال برسد، اما عملکرد مردان خط دفاعی این تیم مثال‌زدنی بود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل النصر عربستان به عنوان نماینده غرب قاره کهن به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا رسید تا برای برگزاری بازی فینال در تاریخ ۱۹ دسامبر میلادی (۲۹ آذرماه) در کشور قطر منتظر نماینده شرق آسیا بماند.

تیمی که با وجود مشکلات ریز و درشت توانست دومین صعود خود در سه سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد.

هدفمند مثل مهاجمان

چند ساعت مانده به بازی پرسپولیس با النصر عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به محرومیت انضباطی ۶ ماهه گلزن شماره یک سرخپوشان گرفت تا او نتواند برای این تیم بازی کند. شوک بزرگی که یحیی گل محمدی را مجبور به استفاده از مهدی عبدی به جای آل کثیر کرد، اما این بازیکن توانست با گلزنی در این دیدار، جای خالی مهاجم محروم تیمش را به خوبی پر کند. آل کثیر که در ۶ بازی گذشته با پیراهن پرسپولیس موفق به ثبت چهار گل برای این تیم شده بود در هتل محل اقامت پرسپولیس ماند تا شاهکار جانشین خود را از تلویزیون اتاقش ببیند.

مهدی عبدی سه شوت در چارچوب به سمت دروازه النصر داشت که یکی از آن‌ها با مهار دروازه‌بان این تیم همراه بود. مهاجم پرسپولیس گل تساوی این تیم مقابل النصر عربستان را با ضربه سر دقیق خود و بالاتر از ستاره‌ای همچون «مایکون» زد تا این تیم را در رقابت‌ها حفظ کند.

مهاجمی که هنگام دفاع تیمی پرسپولیس نیز خیلی خوب عقب می‌کشید و سه بار توانست توپ را از هافبک‌های النصر بگیرد. عبدی در ششمین دقیقه از وقت‌های قانونی اضافه این بازی جای خود را به آرمان رمضانی داد تا مهاجم بلندقامت و تازه وارد سرخ‌ها نیز با دوندگی بی امان خود تمرکز مدافعان النصر را برای ارسال پاس‌های بلند به حداقل برساند. عملکردی که جای خالی احسان پهلوان را پس از دریافت کارت قرمز از داور مسابقه تا حدی پر کرد و به این تیم برای رسیدن به فینال کمک قابل توجهی کرد.

معرکه مدافعان پرسپولیس با بازی‌سازی

بدون شک یکی از تأثیرگذارترین پست‌های زمین را مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس در مسیر صعود به فینال داشته‌اند. شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی این تیم مقابل النصر عربستان قرار گرفتند تا آمار نزدیک به ۱۳۵ پاس سالم روی هم رقم بزنند. خلیل زاده با باز پس‌گیری ۱۹ توپ و کنعانی زادگان با گرفتن ۱۵ توپ در نبرد با مهاجمان نماینده عربستان توانستند سد مستحکمی را مقابل حامد لک ایجاد کنند تا دروازه‌بان پرسپولیس تنها مجبور به گرفتن یک شوت در طول مسابقه شود. البته آمار شوت‌های النصر به عدد ۱۷ رسیده بود، اما تنها یکی از آن‌ها به تیر دروازه برخورد کرد و دیگری با دفع لک روبرو شد.

سیامک نعمتی و سعید آقایی نیز در شب صعود پرسپولیس به فینال آسیا عملکردی استثنایی داشتند. آن‌ها بیش از ۱۸ نفوذ به خط دفاعی النصر داشتند و آمار تکل موفق بیش از ۹۴ درصدی را در مواجهه با هافبک‌های حریف از خود جا گذاشتند.

تخریب با کمال تسریع با نورالله‌ی

هافبک‌های پرسپولیس در میانه میدان نیز نمایشی ایده آل داشتند. یحیی گل محمدی که تصمیم به نیمکت نشینی میلاد سرلک گرفته بود کمال کامیابی نیا را در میانه میدان پرسپولیس بازی داد تا این بازیکن با قدرت بالای تخریب بازی‌سازی حریف نقش بسزایی در دفاع تیمی داشته باشد. همچنین احمد نورالله‌ی نیز هر بار پا به توپ شد با سرعت بالای خود کمک زیادی به انتقال توپ از دفاع به حمله کرد.

بشارت با بشار دوندگی با امیری و پهلوان

بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان این تیم در تغییر فاز پرسپولیس از دفاع به حمله بود. او که پاس گل پرسپولیس را به عبدی ارسال کرد دوندگی قابل توجهی در میانه میدان داشت.

وحید امیری و احسان پهلوان نیز همچون گذشته توانستند در ضد حملات پرسپولیس به سمت دروازه النصر نقش‌آفرینی کنند و با دوندگی بالای خود به مهدی عبدی در نوک پیکان حمله این تیم کمک کنند.

البته احسان پهلوان با دریافت کارت قرمز و وحید امیری نیز با اخطاری که گرفت غایبان بزرگ این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود تا پرسپولیس را برای دیدار ۲۹ آذر با خطر روبرو کند.

شاگردان یحیی گل محمدی با کمترین اشتباهات فردی توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند تا این تیم دومین حضور خود را در سومین سال جشن بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار