کد خبر: 1021788
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
وزیر خارجه آمریکا در آستانه برگزاری دومین مناظره نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰، باز هم برنامه هسته‌ای را دستاویزی برای ایران‌ستیزی قرار داد.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» بار دیگر مدعی تاثیرگذاری کارزار فشار حداکثری علیه ایران شد و گفت: وقتی صحبت از عادی‌سازی روابط (برخی کشورهای عرب) با اسرائیل بود نیز، خیلی‌ها می‌گفتند که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. باید بگویم این قبیل مسائل (مثل علنی شدن تاثیر کارزار فشار) دقیقاً همان روزی اتفاق می‌افتند که باید بیفتند و این واقعیت دارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات ایران‌هراسانه خود، بار دیگر این کشور را به ترویج تروریسم جهانی (!) متهم کرد و مدعی شد که تهران همچنان به تلاش‌ها برای توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی در نهایت مدعی شد: کوتاه آمدن در برابر ایران، دادن پول و فرصت به آنها در پیشبرد کارزار ترور، اشتباه بود.

به گزارش مهر، دومین مناظره دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، برای ۲۴ مهرماه تدارک دیده شده است و تمرکز آن بر روی مسائل مربوط به سیاست خارجی است و با این حساب، برجام و ایران نیز از مباحث داغ مطرح شده در آن خواهند بود. اظهارات ایران‌ستیزانه پمپئو نیز مقدمه‌چینی حزب جمهوریخواه برای متهم کردن دموکرات‌ها به سهل‌انگاری در حصول توافق هسته‌ای با ایران است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار