کد خبر: 1021559
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
حضور ایران در سوریه خاری در چشم صهیونیست‌ها شده است و ادعای حمله به نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه برای اقناع افکار عمومی به سیاست ثابت این سال‌های تل‌آویو تبدیل شده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از بیش از سه ماه پیش با تظاهرات گسترده معترضان و رکود شدید ناشی از کرونا دست و پنجه نرم می‌کند با تکرار ادبیات تهاجمی علیه ایران برای احیای حیثیت نداشته‌اش دست و پا می‌زند و در تازه‌ترین اظهارات از این دست، با تهدید به انجام حمله پیش‌دستانه علیه ایران، مدعی شد که تل‌آویو اجازه استقرار نظامی ایران در شمال فلسطین اشغالی را نمی‌دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در مراسم صهیونیست‌های تلف‌شده در جنگ «یوم کیپور» گفت: «اگر ایران بخواهد خودش را در مرز‌های شمالی ما مستقر کند و البته به ما هم حمله‌ای نکند، ما نمی‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم در آنجا مستقر شوند.» وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس ما مانع تجمع نیرو‌های آن [در شمال فلسطین اشغالی]می‌شویم و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم. این درسی است که از جنگ یوم کیپور یاد گرفته‌ایم.» خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تهدید ایران به انجام حمله پیش‌دستانه، گفت این اقدام کاری دشوار است، اما اسرائیل آماده است در صورت نیاز، آن را انجام دهد. نتانیاهو پیش‌تر نیز در واکنش به پاسخ راکتی مقاومت غزه علیه حملات رژیم صهیونیستی، مدعی شده بود: «تلاش‌های ایران و نوابش در غزه و لبنان برای جلوگیری از گسترش صلح، موفق نخواهد شد. ما به هرکسی که علیه ما حمله کند، ضربه می‌زنیم و دایره صلح را به کشور‌های بیشتری توسعه خواهیم داد.» طی چند هفته گذشته، نظامیان اشغالگر به صورت روزانه و به بهانه‌های واهی مواضعی را در نوار غزه هدف حمله هوایی قرار داده‌اند. از سوی دیگر نیز جنبش حماس هفته گذشته با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه ماجراجویی در غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که متناسب با حجم تجاوزات اشغالگران، پاسخ خواهد داد و و رژیم صهیونیستی هزینه هرگونه حمله به مواضع مقاومت را خواهد داد. حماس تأکید کرد که در مقابل بمباران، مقاومت نیز مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار خواهد داد.

ادامه اعتراضات ضد نتانیاهو

گروه انونیم سیتوآین (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت شمار زیادی از معترضان دو شنبه شب با برگزاری تظاهرات مقابل محل سکونت پنج تن از وزرای کابینه اسرائیل، اعتراض خود را نسبت به قانون منع تظاهرات به دلایل بهداشتی که قرار است چهار شنبه تصویب شود، نشان دادند. این اعتراضات در حالی برگزار شد که تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از بیش از سه ماه پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. به طور مشخص از این شنبه اعتراضات و تجمع معترضان مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو دامنه‌دار شده است.

وعده‌های ترامپ به سودان

سودان هدف اصلی امریکا برای کشاندن به روند عادی‌سازی رابطه با تل‌آویو است. سفیر سودان در واشنگتن پیش‌بینی کرد دونالد ترامپ طی چند روز آینده دستور حذف نام این کشور از لیست تروریسم را صادر کند. نورالدین ساتی، سفیر سودان در واشنگتن در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: زمانی که استوارنامه خود را به عنوان سفیر به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تقدیم کردم، او وعده داد که پرونده حذف نام سودان از لیست تروریسم را بررسی کند. به ترامپ گفتم که ما انتظار داریم روابط خوبی داشته باشیم و ترامپ گفت که نهایت تلاش خود را برای حذف نام سودان از لیست تروریسم به کار می‌گیرد. ساتی درباره عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی گفت: حذف نام سودان از لیست تروریسم شرط عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیست. کمک‌های اقتصادی و مالی به سودان و حذف نام سودان از لیست تروریسم دلایلی برای بررسی عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند. وضعیت اقتصادی، روانی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی کشور اکنون آماده نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار