کد خبر: 1021181
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
رئیس جمهور فرانسه که چندی قبل ترکیه وی را به «ناپلئون بناپارت» تشبیه کرده بود، مداخلات خود در امور سایر کشورها را به منطقه اوراسیا رسانده و خواستار کناره گیری «لوکاشنکو» از قدرت شده است.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با مجله هفتگی du Dimanch، با اشاره به تحولات کشور بلاروس اعلام کرد که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور، باید از قدرت کنار برود.

این در حالی است که در هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد.

لوکاشنکو چندی قبل اعلام کرده بود که کشورهای غربی در پی انجام انقلاب رنگی در بلاروس هستند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: این یک بحران قدرت است، یک مستبد که نمی‌تواند منطق دموکراسی را بپذیرد و به زور متکی است. روشن است که لوکاشنکو باید برود.

ماکرون همچنین با اشاره به اعتراضات موجود در بلاروس، تاکید کرده است که معترضان به رغم آگاهی از خطرات اخر هفته‌ها به خیابان‌ها می‌آیند و جنبش برای دموکراسی را زنده نگه داشته‌اند.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه از نقش زنان در رهبری اعتراضات بلاروس تمجید کرد.

بلاروس از ماه اوت یعنی بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، صحنه اعتراضات ضد دولتی است و حمایت کشورهای غربی از این اعتراضات موجب شده تا وضعیت این کشور پیچیده شود.

لوکاشنکو در مورد این اعتراضات هشدار داده که کشورهای غربی در پی تغییر نظام در بلاروس هستند و اگر در این راه موفق شوند به سراغ روسیه می‌روند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار