کد خبر: 1021005
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در مرز بین ایران و ترکمنستان خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی بختیاری با اعلام خبر زلزله در مرز ایران و ترکمنستان گفت: در ساعت۹:۱۶ امروز زلزله‌ای که به برابر گزارش‌های مقدماتی موسسه ژئوفیزیک ۵.۲ ریشتری بزرگی داشته مرز بین ایران و ترکمنستان در محدوده مراوه تپه را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در عمق پنج کیلومتری زمین بوده است، گفت: کانون این زلزله در ۲۱ کیلومتری مراوه تپه در استان گلستان و ۴۶ کیلومتری کارا کالا در ترکمنستان است.

بختیاری از اعزام نیروهی ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله خبر داد و گفت: سازمان مدیریت بحران کشور هچنین دستگاه‌های امدادی و خدماتی در این استان را به حالت آماده باش درآورده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد که اطلاعات تکمیلی در مورد این زمین لرزه و خسارات احتمالی ناشی از آن اعلام خواهد شد.

همچنین براساس سازمان اورژانس کشور ضمن اعزام تیم‌های ارزیاب از استان‌های گلستان و خراسان شمالی به منطقه زلزله‌زده، اعلام کرد که هفت روستا با جمعیت ۲۴۸۱ نفر تحت تاثیر آن قرار دارند.

کمتر از ۲۰ دقیقه پس از حادثه سازمان اورژانس کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بررسی مناطق تحت تاثیر زمین‌لرزه نشان داد که زلزله در دو شهر گنبد و مراوتپه بدون صدمات جانی و خسارات مالی بوده و در روستای قازان قایه باعث اختلال در خطوط مخابرات شده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار