کد خبر: 1020989
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
جعفری خبر داد:
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به گشایش نمایشگاه ملی دفاع مقدس و مقاومت از دوم مهر اظهار کرد: ما این نمایشگاه را در فضای باز اجرا کردیم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده باشیم. فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده به خوبی رعایت می‌شود و شهروندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این نمایشگاه دیدن کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مرکز رسانه‌ای نمایشگاه «اقتدار ۴۰»، دکتر علی اصغر جعفری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و رییس نمایشگاه ملی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش عمده تشکیل شده است، تصریح کرد: در بخش اول، آخرین دستاورد‌های تجهیزات نظامی، سخت‌افزاری و لجستیکی کشور در خیابان سرو در مجاورت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است. بخش دیگر، همه دستگاه‌های کشوری و لشکری دستاورد‌های خودشان را ارائه کردند. نخبگان، اندیشمندان و محققان می‌توانند برای بازدید از آخرین دستاورد‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حاضر شوند.
رئیس نمایشگاه ملی دفاع مقدس همچنین به برگزاری نمایشگاه در همه استان‌های ایران اشاره کرد و تأکید کرد: مردم در سراسر کشور می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم از این نمایشگاه ها، استفاده کنند. تا امروز همه کسانی که به نمایشگاه وارد شده‌اند، ضوابط بهداشتی را رعایت کردند. مهمانان خارجی هم از نمایشگاه بازدید کردند.
دکتر جعفری با بیان اینکه بار عمده فعالیت‌های امسال به خاطر کرونا ویروس بیشتر روی دوش رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی است، اظهار کرد: ما با کمک رسانه ملی و سایر رسانه‌ها، نمایشگاه را به خانه‌های مردم می‌بریم و روزانه دست آورد‌های ارائه شده در غرفه‌ها را برای مردم به نمایش می‌گذاریم.
وی همچنین در مورد آماده‌سازی نمایشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نمایشگاه پایان حکومت داعش در بخشی از موزه دفاع مقدس با نام موزه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شده است. این مجموعه منحصر به فرد از روز شنبه پنج مهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود. این بخش از نمایشگاه، دائمی است یعنی مردم می‌توانند بعد از پایان نمایشگاه اقتدار ۴۰ نیز از آن بازدید کنند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ادامه داد: ما مفتخر شدیم که در روز ۳۱ شهریورماه، در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس توفیق ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری برای همه پیشکسوتان فراهم شد. همچنین، در روز چهارشنبه دوم مهر از ۵۴ کلان پروژه مطالعاتی رونمایی شد. البته این پروژه‌ها در اصل ۶۸ پروژه است. ۵۴ پروژه آن به پایان رسیده است. برای این پروژه‌ها ۱۳ سال کار شده است. این پروژه‌ها همه بخش‌های مربوط به دفاع مقدس را دربرمی‌گیرد. این پروژه‌ها جعبه سیاه جنگ است. مستند تلویزیونی روایت معیار هم برگرفته و متکی به پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی است. ان شاءالله این پروژه‌ها در اختیار پژوهشگران قرار خواهد تا از این منابع ارزشمند استفاده کنند.
رئیس نمایشگاه ملی دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تشکر از ریاست سازمان صدا و سیما گفت: تولید محتوای ۱۰۰ قسمت مستند روایت معیار توسط سازمان صدا و سیما در دست اقدام است. تولید محتوای این آثار توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با کمک مراکز پژوهشی نیرو‌های مسلح انجام و توسط شبکه مستند و افق تهیه خواهد شد. ضمنا قرار بر این است که این مستند، تمام اسناد دفاع مقدس را بررسی کند تا همه ابعاد دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهد.
وی افزود: گام دوم بر اساس تأکید ریاست سازمان صدا و سیما، تولید ۱۰۰ قسمت برنامه ویژه است که مرکز صبا در حال تهیه آن با استفاده از پویانمایی، انیمیشن و موشن گرافی است. همچنین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری شبکه افق در حال آماده سازی، ۴۰ فیلم کوتاه است. در این آثار از توانمندی نخبگان جوان سینمای برگزیده جشنواره‌های فیلم ازجمله جشنواره عمار، استفاده کرده‌ایم. همینطور ۱۵۰ قسمت برنامه تولیدی برای شهدای شاخص با عنوان فرزندان روح الله در دست داریم که با همکاری صدا و سیما در حال تهیه آن هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار