کد خبر: 1020658
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند سازوکار موسوم به ماشه را علیه ایران اجرایی کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رئیس جمهور فرانسه ضمن تاکید بر تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، افزود که آمریکا از این توافق خارج شده و قادر به اجرایی کردن سازوکار ماشه علیه ایران نیست.

«امانوئل ماکرون» در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سیاست فشار حداکثری واشنگتن، امکان خاتمه دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را فراهم نیاورده است.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپایی‌ها از مخالفت با احیای تحریم‌های بین المللی علیه ایران کوتاه نخواهند آمد، احیای تحریم‌ها علیه ایران را موجب خدشه به اتحاد شورای امنیت و افزایش تنش‌های منطقه‌ای برشمرد.

ماکرون در عین حال مدعی شد: باید چارچوبی ایجاد کنیم تا مطمئن شویم ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند و علاوه بر آن، با برنامه موشک‌های بالستیک این کشور هم مقابله می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه در بخشی دیگر از سخنانش ایجاد راهکار سیاسی برای بحران لیبی و گفتگوی فعال با ترکیه برای جلوگیری از افزایش تنش در شرق مدیترانه را خواستار شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار