کد خبر: 1020416
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: در عملیات‌ها پیشنهادها و نظرهای شخصی مطرح می‌شد، اما هیچ عملیاتی بر اساس تصمیم شخصی انجام نمی‌شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار علی فضلی گفت: سال ۵۹ قبل از آغاز رسمی جنگ، کشور درگیر دشمن بود و حدود ۳۳۶ بار مرزهای ایران اسلامی را دشمن بعثی نقض کرد و قریب به هزار شهید قبل از آغاز جنگ در شهریور ۵۹ تقدیم شد.

سردار فضلی افزود: قبل از آغاز جنگ، تحرکات دشمن را در مرز می‌دیدیم، اما کسی حرف ما را باور نمی‌کرد که ممکن است جنگی روی دهد.

وی گفت: تصمیم گرفتیم به محضر حضرت امام اطلاع دهیم و مشاهدات خود را به گزارش چندصفحه‌ای تبدیل کردیم و در تهران مسئول حفاظت بیت امام نیز برای دیدار امام هماهنگی کردند که نسخه‌ای برای امام و نسخه‌ای برای بنی صدرو نسخه‌ای را هم برای مرحوم آیت الله منتظری بنابر اعلام تکلیف تهیه کردیم.

سردار فضلی افزود: صبح روز ۳۱ شهریور که عازم سومار شدیم آغاز رسمی جنگ اعلام شد. نیروی مقتدر هوایی جمهوری اسلامی و قرارگاه پدافند مستقر بودند و بعد از تمهیدات لازم عصر به سومار رسیدم که نیروها از سومار به سمت شهر گچسر به عقب برگشته بودند.

وی درباره تصمیم گیری‌های زمان جنگ نیز گفت: در دفاع مقدس ساختارها بر اساس دفاع همه جانبه تعریف شده بود و در هیچ عملیاتی تصمیم شخصی گرفته نشد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: به طور مثال در عملیات بیت المقدس که از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است ارتش معتقد بود باید از خرمشهر وارد شویم و سپاه معتقد بود باید از نقاط ضعیف‌تر وارد شویم که در نهایت نظر سپاه پذیرفته شد و محاصره از اردیبهشت آغاز شد تا در سوم خرداد خرمشهر آزاد گشت.

وی گفت: پیشنهادها و نظرهای شخصی مطرح می‌شد، اما هیچ عملیاتی بر اساس تصمیم شخصی انجام نمی‌شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران تصریح کرد: همه عملیات‌ها سختی خاص خود را داشت و نمی‌توان گفت کدام عملیات سخت‌تر بوده است. مثلاً عبور از رودخانه اروند نیاز به کد شناسایی و رسیدن به طرف دیگر اروند داشت که سپاه توانست به آن دسترسی پیدا کند.

وی گفت: در عملیات کربلای ۵ فاصله با دشمن ۳ کیلومتر گل و لای و باتلاق بود و به علت نزدیکی بصره باید از موانع گوناگون عبور می‌کردیم که این موارد عملیات را بسیار سخت می‌کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار