کد خبر: 1020157
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «ترامپ» رئیس جمهور شود یا «بایدن»، هیچ فرقی در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد، پس لازم است روی قوی شدن ملت ایران تمرکز کنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به اینکه آغاز هفته دفاع مقدس را به ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک می‌گویم، گفت: منطق دفاع مقدس یعنی باور به توان مردم و اعتقاد راسخ به اینکه سنت‌های الهی تخلف ناپذیر هستند.

وی بیان کرد: هر گاه مردم را باور کنیم، پیروز خواهیم شد و هر گاه آن‌ها را فراموش کنیم و در راس امور ندانیم، در چشم بر هم زدنی شکست بر ما چیره خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما مدرسه مردم باوری است، تصریح کرد: به عینه دیده ایم که چگونه در ابتدای جنگ و هنگامی که باور به حضور مردم توسط مسئولان وجود نداشت چگونه دشمنان پیشروی کردند و چگونه تنها چند ماه پس از حضور گسترده مردم و باور واقعی به توان ملت، عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، طریق القدس و فتح المبین در ابتدای سال ۶۱ به وقوع پیوست.

قالیباف تاکید کرد: آن منطق همچنان زنده و پیش روی ماست. اگر مردم را فراموش کنیم، شکست می‌خوریم و اگر به توان آن‌ها باور داشته باشیم و کار را به آن‌ها واگذار کنیم، پیروزی حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال شعاری پرمغز و درس آموز است، اظهار داشت: شعار امسال «ما قوی هستیم» است و این همان منطقی است که باعث شکست‌های امروز دشمنان مردم ایران شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص همین اقدامات اخیر آمریکا نیز باید تاکید کرد به دلیل اقتدار و ایستادگی مردم ایران، دشمن به آنچه می‌خواست نرسید، اما نباید به این شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش کنیم که دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها گام به گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها شکل جدیدی دهد.

قالیباف متذکر شد: تجربه این مدت نشان داده است که هر گاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعل عمل کردیم، فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده است فلذا ضروری است که با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و موثر اجازه نداد که بیش از این به مردم عزیزمان فشار بیشتری وارد شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا ضروری است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پس از شکست مفتضحانه آمریکا در زمینه حقوقی و سیاسی، حرکت‌های یک جانبه آمریکا که مورد اعتراض دیگر کشور‌های جامعه بین الملل است را رصد و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه ما آن است که مردم را قوی کنیم و مساله مردم ما ناکارآمدی در اداره کشور است و مساله آنان شرایط سخت معیشتی است و مساله مهم دیگر آنان حمایت نشدن اقتصادی است و ما نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم.

قالیباف تاکید کرد: ما باید مردم را در اولویت قرار دهیم و باید از تجربه‌های روشن ملت ایران بهره بگیریم و بدانیم دشمنی آمریکا با این ملت ریشه دار است و اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا بایدن هیچ فرقی در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد پس لازم است روی قوی شدن ملت ایران تمرکز کنیم و پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم ما قوی شده باشند و احساس کنند که در زندگی آنان تغییرات ملموس ایجاد شده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار