کد خبر: 1019908
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
وزیر خارجه آمریکا با نقض قطعنامه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت گفت: انتظار داریم همه کشور‌ها از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند!
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با نزدیک شدن به موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، تلاش‌های بیهوده واشنگتن برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران از طریق مکانیسم موسوم به «ماشه» نیز بیشتر شده است.

در همین راستا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد که انتظارش این است که همه کشور‌های جهان از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند!

وی در این خصوص گفت: ایالات متحده مصمم است تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند و روز دوشنبه قطعنامه‌های جدیدی در شورای امنیت وضع خواهد شد و ما قصد داریم از همه کشور‌ها بخواهیم که از آن‌ها حمایت کنند!

«مایک پمپئو» با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: انتظار داریم همه کشور‌ها مطابق با احکام سازمان ملل رفتار کنند!

گفتنی است، دولت ترامپ در تلاش است با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که پیشتر به صورت یکجانبه از آن خارج شد، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را احیا کند؛ اقدامی که از سوی تمامی اعضای کنونی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران رد شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار