کد خبر: 1019813
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
در پی استعفای کابینه ژاپن، پارلمان این کشور یوشی‌هیده سوگا را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور و جانشین آبه شینزو برگزید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: آبه شینزو، نخست‌وزیر سابق ژاپن به همراه کابینه اش سه شنبه شب رسماً استعفا کردند تا راه را برای تأیید نهایی جانشین نخست‌وزیر این کشور باز کنند. به گزارش شبکه راشاتودی، آبه روز سه شنبه در آخرین جلسه کابینه خود حاضر شد و در حالی که نمایندگان پارلمانی برای رأی‌گیری به منظور تأیید نخست‌وزیر جدید آماده می‌شدند، بیانیه‌ای را درباره دوران نخست‌وزیری خود ایراد کرد. آبه قبل از این نشست پارلمانی به خبرنگاران گفت: «از زمانی که به قدرت بازگشتم، هر روز، روح و جسم خود را صرف بهبود وضعیت اقتصادی و دیپلماسی به منظور محافظت از منافع ملی ژاپن کردم».

با استعفای کابینه آبه، پارلمان ژاپن روز چهار شنبه در جلسه فوق‌العاده، یوشی‌هیده سوگا، رئیس جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در رأی‌گیری پارلمان ژاپن ۳۱۴ قانونگذار به نفع سوگا رأی دادند و در مجموع ۴۶۲ رأی معتبر شناخته شد. سوگا که در دولت آبه دبیر ارشد کابینه بود، در حالی قدرت را تحویل گرفته که این کشور با چالش‌هایی از جمله اقتصاد بحران‌زده به دلیل شیوع کرونا مواجه است. یوشی‌هیده سوگا که هم اکنون دبیر کابینه ژاپن است و یکی از افراد مورد اعتماد و نزدیک به آبه محسوب می‌شود، روز دو شنبه به جای آبه به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن برگزیده شد. آبه به عنوان باسابقه‌ترین نخست‌وزیر ژاپن ماه گذشته استعفای خود را اعلام و تأکید کرد به دلیل مشکل جدی جسمانی دیگر قادر به ادامه نخست‌وزیری ژاپن نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار