کد خبر: 1019539
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛
کرسی علمی- ترویجی با موضوع «عزت نفس به مثابه قاعده‌ای فقهی» به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دانشگاه برگزار شد.

درنشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی؛ استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی و حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم روشن ضمیر از استادیاران این دانشگاه به عنوان ناقد، 24 شهریورماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی در این نشست به ارائه ایده علمی و پژوهشی خود در قالب مباحثی نظیر تعریف لغوی عزت نفس، ایجاد احساس ارزشمندی در مومن، تبیین مضمون قاعده فقهی عزت نفس، حفظ ارزش مومن، رابطه عزت نفس و مِنت، نسبت بین عزت و ذلت، رابطه بین شأن و ذلت و ... پرداخت.

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی؛ استادیار گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه رضوی به عنوان ناقد نخست این طرح پژوهشی به بیان نظراتی از جمله عدم وجود عدله برای ظهور عزت نفس در این طرح پژوهشی، عدم تعامل با کفار برای حفظ عزت نفس، لزوم حفظ عزت نفس توسط شخص مومن، عزت نفس جزو قانون فردی و قاعده اجتماعی و ... پرداخت.

حجت الاسلام محمد ابراهیم روشن ضمیر؛ استادیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در ادامه این کرسی علمی- ترویجی به بیان نظرات خود در خصوص این طرح پژوهشی همچون وجود تضاد بین ذلت و عزت در این ایده، حفظ شأن توسط مومن، وجود ایرادتی به لحاظ معنایی در برخی واژگان این طرح پژوهشی، دیدگاه فقهی نسبت به ذلت نفس، قاعده حفظ شأن انسان و... پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار