کد خبر: 1019394
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
درخواست مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد از شهروندان؛
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد از شهروندان خواست تا کانون های صنفی مزاحم در محلات و مناطق مختلف شهر را به 137 معرفی کنند.

مسعود رضوی که در ادامه نهضت پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگوی تماس های تلفنی شهروندان بود، در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده اظهار کرد: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، یکی از وظایف شهرداری ها، رفع مزاحمت های شغلی است که این مهم هم از طریق استاندارد سازی مشاغل و هم از طریق انتقال مشاغل به خارج از شهر امکان پذیر است.
وی افزود: بر اساس قانون، 28 رده شغلی از جمله تراشکاری فلزات، جلوبندی سازی، ریخته گری، سنگبری، درب و پنجره سازی، رنگ آمیزی صنایع چوبی و فلزی، تانکرسازی، رادیاتورسازی، اتوسرویس و کارواش، تعمیرگاه موتورسیکلت، آپاراتی، دامداری ها، صافکاری، نقاشی اتومبیل، مبل سازی، تعمیرگاه اتومبیل، انبار مصالح، درب و پنجره سازی و ... جزو مشاغل مزاحم، آلاینده و ناسازگار با محیط زیست محسوب شده و باید در سطح شهر تعطیل و به خارج از شهر منتقل شوند.
بهره برداری از سه مجتمع ساماندهی مشاغل شهری تا پایان سال جاری
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد بیان کرد: اتحادیه های صنفی باید همکاری لازم را داشته باشند که دیگر برای اینگونه مشاغل در داخل شهر مجوز و پروانه صادر نکنند تا کم کم موضوع انتقال اینگونه مشاغل به محیط های امن و به دور از شهر فراهم شود، تا کنون نیز در این راستا دو هزار واحد صنفی در 12 مجتمع، ساماندهی و به بیرون از شهر انتقال یافته اند.
رضوی با اشاره به اینکه هشت مجتمع ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم نیز در حال احداث است که تا پایان سال جاری سه مجتمع به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد بالا، پنج صنف شامل آیینه و شیشه خودرو، دوچرخه و موتور سیکلت، خدمات برق خودرو، تعمیر لاستیک خودرو و باطری خودرو، مشاغلی هستند که امکان ماندن و فعالیت آن ها در داخل شهر، با انجام اقدامات استانداردسازی از جمله مکان مناسب، تجهیزات به روز و بدون آلایندگی و رعایت فرهنگ صنفی، امکان پذیر است.
صدور شناسنامه استانداردسازی برای مشاغل شهری
وی با بیان این مطلب که متاسفانه در حوزه استاندارد سازی صنوف مزاحم و آلاینده، استاندارد سازی اخلاق صنفی مغفول مانده است، اضافه کرد: در حال تعریف و صدور شناسنامه استانداردسازی برای صنوف آلاینده و مزاحم جهت فعالیت در سطح شهر هستیم.
هنرمندان برای حضور در جمعه بازار هنر با 137 تماس بگیرند
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: مطالعاتی را برای شناسایی کانون های مزاحم در سطح شهر مشهد آغاز کرده ایم که از شهروندان نیز می خواهیم، علاوه بر معرفی مشاغل مزاحم و آلاینده، کانون های مزاحم صنفی موجود در محله و منطقه خود را نیز به 137 معرفی کنند تا پس از شناسایی و جمع بندی، در مورد آن ها تصمیم گیری شود.
رضوی در ادامه با اشاره به وجود 25 بازار سیار که موجب استغال 50 هزار نفر شده است، بیان کرد: آمادگی حمایت از تولیدکنندگان خرد و مشاغل خانگی را داریم، در همین راستا به زودی و حداکثر تا یکی دو ماه آینده، جمعه بازار فروش محصولات هنری نیز راه اندازی می شود که از علاقمندان تقاضا داریم برای کسب اطلاعات بیشتر و اعلام علاقمندی برای حضور در این بازار، با 137 تماس بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار