کد خبر: 1019218
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خبرداد؛
مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت به شیوه روتبال یا جابجایی درختان بدون آسیب دیدن ریشه و تنه در سطح شهر مشهد کاشته شده است.

علی اکبر انتظام با بیان این مطلب، اظهار کرد: روتبال، جابجایی درختان بزرگ با روشی کاملا دقیق و علمی است به طوری که در آن درخت، بدون آسیب دیدن ریشه و تنه و به همراه ریشه و خاک اطراف آن از محل پرورش به مکان کاشت منتقل می‌ شود.
وی افزود: استفاده از این روش مزایای مختلفی دارد که می‌ توان به افزایش سطح و سرانه فضای سبز، کاهش قطع درختان ناشی از احداث پروژه های شهری، افزایش زیبایی و توازن در منظر شهری، منظرسازی سریع و موفقیت بیشتر نهال های کاشته شده به روش روتبال نسبت به سایر روش های کاشت اشاره کرد.
مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به این که این روش بیشتر مناسب درختان جوان و با قطر تنه کمتر از ۱۰ سانتی متر است، بیان کرد: بهترین زمان برای انتقال و روتبال درختان در فصل زمستان و خواب درختان است.
انتظام خاطرنشان کرد: گونه‌های نارون، چنار، توت پیوندی، اقاقیا و... سهم بیشتری را در جا به جایی به شیوه روتبال در سطح شهر مشهد دارند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار اصله درخت به شیوه روتبال در سطح شهر مشهد کاشته شد که از این تعداد دو هزار اصله درخت در حاشیه خیابان های اصلی، خیابان‌ های فرعی و آیلند میانی بولوارها و هزار اصله درخت در مقابل منازل شهروندان و محل‌های معرفی شده از سوی شهرداری مناطق کاشته شد و امسال نیز پیش‌ بینی می‌ شود در فصل زمستان بیش از سه هزار اصله درخت به این شیوه در محل های جدید کاشته شود.
مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: شهروندانی که تمایل به کاشت گونه ‌های غیر مثمر در مقابل منازل یا محل کارشان را دارند، می ‌توانند از طریق سایت سازمان پارک ها وفضای سبز به نشانی parks.mashhad.ir، و یا شماره تلفن ۱۳۷، نسبت به ثبت درخواست کاشت خود در تمام طول سال اقدام کنند تا همکاران ما در سطح مناطق به صورت کاملا رایگان نسبت به کاشت درختان غیر مثمر در محل های درخواستی شهروندان اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار