کد خبر: 1019212
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
رفع تصرف ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی استان در ۶ ماه نخست امسال
هدف از شکل گیری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی که برای نخستین بار در سال ۹۴ آغاز به کار کرد، جلوگیری از تصرف اراضی و کوتاه کردن دست سودجویان است؛ این یگان در شش ماه ابتدای سال ۹۹، ۵۷ پرونده تصرفات اراضی را بررسی و این زمین‌ها را از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

سرهنگ بهرام خسروي فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان با اعلام اين خبر گفت: این یگان برای پیشگیری از وقوع چنین وقایعی، فعالیت می کند و در شش ماهه نخست سال 99 موفق به بازپس گیری حدود 103 هكتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی 296 ميليارد و 230 ميليون تومان شده است.

وي در ادامه به این مسئله اشاره کرد که یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، با اجرای 7 مورد حکم قضایی به مساحت حدود 110 هزار و 750 مترمربع و ارزش  تقريبي 19 هزار و 478 ميليارد تومان و 50 مورد رفع تصرف فوری به مساحت 918 هزار و 425 مترمربع و ارزش ریالی تقریبی 276 ميليارد و 752 ميليون تومان، موفق به بازپس گیری و آزادسازی بالغ بر 103 هكتار از اراضی دولتی به ارزش تقریبی 296 ميليارد و 230 ميليون تومان شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوي تأکید کرد: این اقدامات با همراهی مقامات قضایی استان، کمیته شناسایی حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و دستگاه های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.

خسروی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و دستگاه های مذکور، این یگان به طور جدی تر به برخورد با متصرفان اراضی ملی بپردازد.

همراهی مردم برای رفع تصرف

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای 1656 یا تلفن ثابت 051376501709 به یگان حفاظت گزارش دهند.

الزام به استعلام قبل از خرید ملک

خسروی با بیان نمونه هایی از ضرر و زیان شهروندان در زمان خرید املاک تصرف شده گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، لازم است شهروندان در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مدنظر، از سازمان های مربوط استعلام بگیرند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای ملکی را خریداری می کنند و بعدها مشخص می شود آن ملک، جزو اراضی ملی و دولتی است؛ در چنین شرایطی، افراد علاوه بر ضرر مالی، مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند.

وی این نکته را هم گفت که از 8 میلیون هکتار اراضی ملی واقع در استان خراسان رضوی 6 میلیون هکتار دارای سند مالکیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار