کد خبر: 1018694
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
واعظی:
محمود واعظی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه مدت نیست، گفت: اینکه بخواهیم هیجانی با بورس برخورد کنیم اشتباه است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمود واعظی رئیس دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت درباره جلسه روز گذشته روحانی و اردوغان گفت: گسترش روابط با همسایگان برای کشور مهم است. حجم روابط ما با ترکیه در مدت کرونا حدود ۷۰ تا ۸۰درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این جلسه به روابط سالیانه ۳۰ میلیارد دلار تاکید شد. دو طرف اراده بر همکاری داشتند و فکر کنم با تصمیمات روز گذشته حجم معاملات افزایش یابد.

واعظی درباره افت اخیر بازار بورس گفت: باید رسانه‌ها و صدا و سیما فرهنگ سازی کنند در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه مدت نیست. اینکه بخواهیم با بورس هیجانی برخورد کنیم اشتباه است. نباید به شکل هیجانی با فروش و خرید در بورس برخورد شود. در این صورت همه سود می‌برند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم با بورس هیجانی برخورد کنیم از هر دو طرف اشکال دارد چه اینکه هجوم ببریم به خرید یک سهم خاص تا رشد کاذب ایجاد شود و چه اینکه تحت تأثیر تبلیغات منفی در داخل یا خارج همه در صف فروش قرار گیرند، هیچکدام صحیح نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد دخالت دولت در بورس، گفت: ما دخالت مستقیم نداریم. بر اساس قانون کسی که می‌تواند در این بازار دخالت کند حتی رئیس بورس هم نیست بلکه شورای عالی بورس است که همه در آن حضور دارند از بخش خصوصی تا سایر بخش‌ها؛ بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد، اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند و باید مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود.

وی در مورد وزیر صمت گفت ما از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم تا زمانی که وزیر مورد تایید مجلس شود از سرپرست استفاده شود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه دولت برای کنترل و یا کاهش قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت بحث کردیم و رییس جمهوری به وزارت صمت دستور داد تا در این زمینه به صورت متمرکز کار کنند و کارخانه‌ها هم موظف شدند آنچه تولید می‌کنند را به سرعت در اختیار مردم قرار دهند. همچنین واسطه‌گری و دلالی هم در بازار خودرو متوقف شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار