کد خبر: 1018563
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
طالبان تأکید دارد که مذاکرات بین‌افغانی تا پایان تکمیل آزادی زندانیان آغاز نمی‌شود. با این حال، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اعلام آغاز مذاکرات در روز‌های پیش رو، از اهمیت بسته شدن صفحه دشمنی با طالبان سخن گفته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نعیم وردک، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در توئیتی نوشت که تاکنون روند آزادی زندانیان این گروه نهایی نشده است. وی همچنین گفت که هر زمانی که روند آزادی زندانیان نهایی شود، تیم مذاکراتی این گروه آماده شروع مذاکره با دولت جمهوری اسلامی افغانستان است. پیش از این، برخی منابع نزدیک به طالبان گفته بودند که تغییرات اخیر در هیئت مذاکره‌کننده طالبان، اختلافاتی را میان سران این گروه به وجود آورده و همین مسئله سبب تأخیر در آغاز مذاکرات شده است.

با وجود این موضع‌گیری طالبان، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان روز دو شنبه در نشستی در کابل گفت که روند آزادی هفت زندانی باقی مانده طالبان که استرالیا و فرانسه در مورد آزادی آنان ملاحظه دارند، نیز تکمیل شده است و تأکید کرد که عدم آمادگی هیئت مذاکره‌کننده طالبان سبب تأخیر در مذاکرات شده و این گروه باید هرچه زودتر آماده مذاکره شوند. عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان هم در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود، قهرمان ملی این کشور، گفت: «ما در داخل افغانستان کسی را دشمن نمی‌دانیم، تنها دشمن عزت و وقار مردم افغانستان را دشمن خود می‌دانیم و به همین دلیل است که می‌گویم صفحه دشمنی با طالبان باید بسته و راه گفتگو باز شود.» وی افزود: «همانطوری که در مقاومت استوار بودیم، در روند صلح هم استوار خواهیم ایستاد و اگر باز هم جنگ بر ما تحمیل شود و راه صلح پیچیده شود، وحدت مردم خود را حفظ خواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار