کد خبر: 1018385
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
رییس قوه قضاییه گفت: از رهبر معظم انقلاب که با پیشنهاد قوه قضاییه در مورد دادگاه‌های ویژه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی موافقت کردند تشکر می‌کنیم.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: در کنار صیانت از فکر، حفظ جان دانش آموزان هم اهمیت دارد. صیانت از فکر دانش آموزان در گرو اجرای منویات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان آموزش و پرورش است و حفظ جان و سلامت دانش آموزان نیز منوط به اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: یکی از راه‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم، آموزش و پرورش به هنگام و ساختن نیرو‌های فرهیخته است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: از رهبر انقلاب که با پیشنهاد قوه قضاییه در مورد دادگاه‌های ویژه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی موافقت کردند تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاحات صورت گرفته در پیشنهاد جدید شامل تأکید بر ادامه کار دادگاه‌ها با قاطعیت و رعایت عدالت است؛ به نحوی که هم با مفسدان برخورد شود، هم این برخورد قانونمند باشد.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: گام بعدی ما آن است که موضوع این دادگاه‌ها از امر اضطراری و استثنائی به امری نهادینه شده مبدل شود. از مجلس خواهیم خواست این فرآیند را که در آن هم قاطعیت و هم سرعت دیده شده و هم دقت و عدالت، در قالب طرحی جامع به قانون تبدیل کند تا مفسدان مجال پیدا نکنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر برخورد، آنچه مجال را از مفسدان خواهد گرفت، اصلاح ساختار‌های فسادزا توسط دولت و مجلس است. اصلاح ساختار‌های فسادزا در نظامات بانکی و پولی و صادرات و واردات موجب کاهش جرایم ارجاع شده در این دادگاه‌ها خواهد شد.

رییس قوه قضاییه گفت: ایجاد امید با حرف و سخن نمی‌شود و نیازمند انجام وظیفه هر شخص مسئولی است. چشم دوختن به دیگران و نتایج انتخابات فلان کشور خطایی راهبردی است. ما صاحبخانه ایم و قابل قبول نیست با مشکلات دستگاه قضا مانند مهمان برخورد کنیم. مثل برخی نباشیم که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند و بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
بامفسدان از زیزودرشت وهر که باشد باید بشدت برخورد شود و اموال تحصیل شده از بیت المال مستردگوخاطیان از کلیه مشاغل دولتی محروم گردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار