کد خبر: 1018207
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
گروه «فاشیسم را نپذیر» روز شنبه اعلام کرد اعتراضات ۶۰ روزه علیه دولت امریکا را تا روز انتخابات این کشور در سوم نوامبر کلید زده است و علاوه بر منهتن نیویورک، بیش از ۲۵ شهر دیگر امریکا پذیرای این دعوت بوده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» به درستی دریافته که رئیس‌جمهور فعلی امریکا نه به منشأ اصلی مشکلات بلکه به چهره‌ای کلیدی در جریان سفیدبرترپندار تبدیل شده است و در واقع سمبل اصلی جریان نژادپرست خود هیئت حاکمه امریکا و در صدرش رئیس کاخ سفید و معاون اوست. ترامپ عملاً با به میدان آوردن حامیان خود که بسیاری از آن‌ها مسلح هستند در کنار پلیس به معترضان مسالمت‌جوی ضد نژادپرستی حمله فیزیکی می‌کنند، دوقطبی انتخاباتی امریکا را رادیکال‌تر کرده است. در چنین شرایطی گروهی امریکایی اعتراضاتی را علیه دولت در فاصله ۶۰ روزه مانده به انتخابات این کشور به راه انداخته که قرار است در این دوره هر روز با درخواست برای خروج دونالد ترامپ و معاونش از قدرت برگزار شود، به خصوص که ترامپ توانسته طی روز‌های گذشته تا حدودی در نظرسنجی‌ها شرایط را به نفع خود برگرداند و قمارباز‌ها بین‌المللی روی پیروزی وی شرط بسته‌اند.

گروه «فاشیسم را نپذیر» روز شنبه اعلام کرد اعتراضات ۶۰ روزه علیه دولت امریکا را تا روز انتخابات این کشور در سوم نوامبر کلید زده است و علاوه بر منهتن نیویورک، بیش از ۲۵ شهر دیگر امریکا پذیرای این دعوت بوده‌اند.

در منهتن اعتراضات حدود ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی آغاز شد و جمعیتی حدود هزار نفر در آن شرکت کردند. یکی از سخنگویان سازمان‌دهندگان این اعتراضات خطاب به معترضان گفت: شما جایی هستید که باید باشید. با هم در ۲۵ تجمع اعتراضی مختلف برای بیرون کردن ترامپ/پنس (معاون رئیس‌جمهور امریکا) شرکت می‌کنیم.

اعتراضات روز اول این گروه در میدان پارک واشنگتن بعد از پنج ساعت با گرداندن عروسک بزرگ ترامپ و پخش موسیقی «مرا نجات بده» پایان یافت. سازمان‌دهندگان تأکید کردند این تازه آغاز اعتراضات بوده است. «اما کاپلان» یکی از سازمان‌دهندگان بخش نیویورک این گروه به تلویزیون محلی گفت: ما مبارزه‌ای ۶۰ روزه را برای بیرون کردن ترامپ/پنس از قدرت آغاز کرده‌ایم. ما میلیون‌ها نفر را در خیابان سازمان‌دهی می‌کنیم، زیرا دونالد ترامپ می‌کوشد انتخابات را بدزدد و یک امریکای فاشیست را به کرسی بنشاند.

از اوایل خردادماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست امریکا از طریق فشردن زانو روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس امریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهر‌های امریکا و حتی کشور‌های دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز در برخی مناطق ادامه داشته و هر بار با کشته شدن یک شهروند سیاهپوست دیگر در امریکا شعله‌ورتر شده است. در همین رابطه پلیس شهر پورتلند در ایالت اورگان روز شنبه خبر داد که در جریان تظاهرات روز جمعه در این شهر ۲۷ نفر بازداشت شده‌اند. پلیس اعلام کرد که تظاهرات‌کنندگان به سوی ساختمان پلیس پورتلند در حال حرکت بودند که اقدام به مقابله با آن‌ها کرده است.

ترامپ با شورشی و غارتگر و حتی تروریست توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس امریکا، از مقامات محلی دموکرات به دلیل آنچه کوتاهی آن‌ها در برخورد و سرکوب معترضان می‌خواند انتقاد می‌کند و خودش علیه معترضان از نیرو‌های ویژه و گارد ملی استفاده کرده و آن‌ها را به استفاده بیشتر از این نیرو‌ها برای سرکوب‌شان تهدید می‌کند. اما در راستای رادیکال‌تر شدن اعتراضات در سایه تهدیدات ترامپ و سرکوب معترضان، درگیری‌هایی میان فعالان جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» و معترضان مخالف آن‌ها در لوییویل ایالت کنتاکی در روز دربی به وقوع پیوست. معترضان حامی پلیس که بسیاری از آن‌ها مسلح بودند، حین این راهپیمایی اعتراضی زد و خورد‌هایی داشتند، اما هیچ‌کس از سلاح استفاده نکرده و تاکنون مصدومی گزارش نشده است. این راهپیمایی اعتراضی با حضور حدود ۲۰۰ عضو یک گروه میلیشیای سیاهپوست (NFAC) برگزار شد که خود را یک جایگزین بسیار رادیکال‌تر برای جنبش بی‌ال‌ام (جان سیاهپوستان مهم است) توصیف می‌کند. در مقابل آن‌ها حامیان مسلح ترامپ که حدود ۲۵۰ تن بودند، قرار داشتند که در نهایت با عقب‌نشینی عمدی پلیس با این توجیه که پلیس قصد ندارد به تنش‌ها میان این معترضان دامن بزند، به سمت معترضان ضدنژادپرستی حمله کردند و در نهایت بعد از ۴۵ دقیقه پلیس مداخله و بخشی از معترضان را متفرق کرد.

شهردار سانفرانسیسکو: ترامپ تروریست است

لاندن برید، شهردار سانفرانسیسکو شنبه در گفتگو با ای‌بی‌سی‌نیوز در جملاتی از اقدام اخیر نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در کنگره با حضور بدون ماسک در یک آرایشگاه گفت: ما یک تروریست داریم؛ ما یک دیکتاتور داریم که این کشور را اداره می‌کند و نانسی پلوسی هر روز در صف مبارزه علیه این شخص قرار دارد. با این حال قصد ندارم برای آنچه رخ داده، بهانه بیاورم.

از زمان تعطیلی کسب و کار‌های کوچک بر سر پاندمی کرونا و تلاش برای بقای آنها، فشار‌های زیادی به جامعه امریکا تحمیل شده است. در همین اوضاع، حضور نانسی پلوسی در یکی از آرایشگاه‌های سانفرانسیسکو از چشم رسانه‌ها دور نماند. آرایشگران از این اقدام رئیس مجلس نمایندگان خشمگین هستند و آن را نقض راهنمایی‌های ایمنی می‌دانند. پلوسی حتی از ماسک هم استفاده نکرد.

در حالی که پلوسی این وضعیت را «تله» توصیف کرده است، ترامپ با بهره‌گیری از موج انتقادات علیه او گفت که صاحب این آرایشگاه باید به جای پلوسی مجلس نمایندگان را اداره کند!

افشاگری درباره توهین ترامپ به ماندلا

وکیل سابق دونالد ترامپ که کتاب خاطراتش از دوران کار برای این رئیس‌جمهور امریکا به زودی روانه بازار می‌شود، در این کتاب خود نوشته ترامپ اظهارات به شدت توهین‌آمیزی علیه رهبران سرشناس سیاهپوست جهان از جمله نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور فقید آفریقای جنوبی و همین طور به طور کلی علیه اقلیت‌ها در امریکا داشته است.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست که به نسخه‌ای از کتاب جدید کوهن دست یافته، ترامپ بعد از مرگ ماندلا در سال ۲۰۱۳ اظهارات شدیداً توهین‌آمیزی را با الفاظ رکیک درباره این رهبر فقید آفریقای جنوبی به زبان رانده است. ترامپ در بخشی از این صحبت‌هایش گفته است: حالا ماندلای لعنتی یک چاه مستراح است. او رهبر نبود. کوهن می‌نویسد که ترامپ در یک مقطع گفت: یک کشور تحت اداره یک شخص سیاهپوست به من بگو که چاه مستراح نباشد! همه آن‌ها تماماً چند مستراح لعنتی هستند.

شرط‌بندی قمارباز‌ها

نظرسنجی مرکز «مورنینگ کنسول» نشان می‌دهد که بعد از برگزاری مجمع ملی هر دو حزب، جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با اختلاف ۸ درصد پیش افتاده است.

به نوشته وبگاه هیل، در این نظرسنجی که از ۱۲هزار و ۹۶۶ نفر رأی‌دهنده امریکایی از تاریخ ۲۸تا ۳۰ اوت (هفتم تا نهم شهریورماه) به عمل آمده، ۵۱ درصد از بایدن و ۴۳ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

با این وجود، قماربازان واقعیت دیگری را می‌بینند و پول خود را روی دونالد ترامپ سرمایه‌گذاری می‌کنند. خبرگزاری فرانسه، با اشاره به بازار رو به رشد شرط‌بندی درباره نتایج انتخابات امریکا نوشته است از دید برخی دلال‌های شرط‌بندی انگلیسی و استرالیایی، ترامپ دارای احتمال برد بالای ۵۰درصد است.

بر اساس این گزارش ماتئو کالینز، مشاور فروش ۲۹ساله استرالیایی که خودش را از طرفداران جناح چپ می‌داند، اما روی ترامپ شرط بسته، معتقد است ترامپ دوباره در انتخابات پیروز می‌شود بلکه اصرار دارد او در ایالت‌های مشخصی رأی می‌آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار