کد خبر: 1017821
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
رئیس دفتر سیاسی حماس:
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که راهبرد کنونی مقاومت برای مقابله با تهدیدهای استراتژیک ایالات متحده و رژیم صهیونیستی علیه موضوع فلسطین، تشکیل یک ائتلاف منطقه ای است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اسماعیل هنیه» در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، تصریح کرد که راهبرد کنونی ملت فلسطین و حامیان آن در برابر تهدیدهای استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی، تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای مبتنی بر مقاومت و به خصوص مقاومت نظامی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه گفت: «ما امروز گرد هم آمدیم تا بگوییم مردم فلسطین در داخل و خارج متحد خواهند ماند… ما در حال گذار از یک دوره بی سابقه خطرناک هستیم که دارای ماهیت تهدید استراتژیک برای آرمان‌های فلسطینی و همچنین برای منطقه است».

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با تأکید بر این واقعیت که معامله قرن و برنامه‌های مرتبط با آن درصدد دستیابی به اهداف خطرناکی هستند که نخستین هدف آن ضربه زدن به ارکان موضوع فلسطین است، خاطرنشان کرد: «طرح های آمریکا از معامله قرن تا اشغال کرانه باختری و سازش با رژیم صهیونیستی همگی به فراموشی سپردن تاریخ و جغرافیاست».

وی در ادامه گفت: «ما وارد مرحله گفت‌وگوی جدی شدیم به گونه‌ای که مسئله فلسطین را از رکود و بن بست قبلی به بررسی پیش بینی یک تهدید استراتژیک برای آن منتقل کردیم… هیچکس، هر کسی می‌خواهد باشد، نمی‌تواند حقوق ثابت ما را زیر پا گذارد و معادلاتی را بسازد، بلکه این ما هستیم که معادله را می‌سازیم».

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: «گزینه ما مقاومت فراگیر است و غزه توانست در اوج محاصره نظریه بازدارندگی در برابر دشمن را اتخاذ کند».

او نخستین قدم را ساماندهی وحدت ملی فلسطین خواند و گفت: «موضع یکپارچه فلسطینی‌ها راه حل اساسی در برابر نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است… گام دوم مقاومت با همه اشکال مردمی، سیاسی، قانونی و غیره و در رأس آن مقاومت نظامی است».

رئیس دفتر سیاسی حماس گام سوم را «تشکیل یک ائتلافی قدرتمند در منطقه مبتنی بر راهبرد مقاومت و حمایت از مسئله فلسطین» دانست.

هنیه در ادامه اظهاراتش خطاب به اسرای فلسطینی هم گفت: «مقاومت ما که توانسته است پیش از این با همه راه‌ها، اسرای فلسطینی را آزاد کند، امروز هم قول می‌دهد که شما را از بند رژیم صهیونیستی آزاد کند».

او اردوگاه‌های آوارگان فلسطین در لبنان را هم دژ مقاومت و کلید بازگشت توصیف کرد و گفت: «آنها همچنان عامل ثبات و وحدت هستند».

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار