کد خبر: 1017656
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی خبر داد
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش چگونگی انتخاب مدیران مدارس شاهد مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام حسین معصومی در جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش که در مدرسه شاهد فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امسال عزاداری سرور سالار شهیدان در راستای پیشگیری از بیماری کووید 19 به صورت عمومی برگزار نمی شود، اما هر خانه، اداره، محل کار یک حسینیه است.
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران خراسان رضوی افزود: البته این ویروس که از نگاه ما بسیار منفور است، برکات مختلفی هم داشت، که ممکن است،انسان قادر به درک این مسئله نباشد.
این مقام مسئول ضمن قدردانی از آموزش و پرورش و مدیر مدرسه شاهد فردوسی گفت: فرزندان شاهد و ایثارگری که در این مدارس تحصیل می کنند باید در سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علم کسب کنند و درآینده به مردم همانند پدرانشان خدمت صادقانه داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران خراسان رضوی با ذکر حدیثی از امام حسین (ع) گفت: «اَیّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ».
امام حسین (ع) فرمود: «ای مردم! خداوند بندگان را آفرید تا او را بشناسند، آن‏گاه که او را شناختند، پرستش کنند و آن‏گاه که او را پرستیدند، از پرستش غیر او بی‏ نیاز شوند».
وی در همین راستا ادامه داد: گاهی خداوند در مبحث عبادات، قوانین دارد، مثلا هر روز موظف هستید ده بار این جمله را تکرار کنید، ایّاکَ نَعْبُدُ یعنی منحصرا تو را عبادت می کنم، یعنی برای عبادت معرفت عمیق لازم است که پس از آن بی نیازی حاصل می شود.
وی در خصوص مدارس شاهد گفت: در استان خراسان رضوی 107 مدرسه شاهد در مقاطع مختلف تحصیلی برای دختران و پسران در حال فعالیت است که انتخاب مدیران مدارس شاهد با نظر بنیاد شهید وآموزش و پرورش صورت می گیرد.
وی افزود:تاکنون 22 هزار و 609 نفر در مدارس شاهد از طریق درگاه های مختلف ثبت نام کرده اند و مدارش شاهد تابع پروتکل های بهداشتی است زیرا سلامتی فرزندان شاهدو ایثارگر در اولویت بنیاد قرار دارد.
در این جلسه قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش، جواد حامد زاده معاون فرهنگی بنیاد خراسان رضوی و تنی چند از همکاران دو مجموعه در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار