کد خبر: 1017470
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
عراقچی:
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: آمریکا با هدف قرار دادن «برجام» کل چند جانبه‌گرایی را هدف قرار داده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز (سه‌شنبه) در وین برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این یک نشست متعارف و به اصطلاح روتین کمیسیون مشترک برجام است که طبق روال موجود در توافق هسته‌ای، هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته نشست کنونی به دلیل شیوع کرونا کمی با تاخیر برگزار می‌شود؛ ولی نشست امروز ماهیتاً یک نشست معمولی کمیسیون مشترک است و جلسه‌ای است که طبق روال کاری خود به مسائل مربوط به اجرای برجام چه در بُعد هسته‌ای و چه در بُعد تحریم‌ها می‌پردازد.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: البته این جلسه به دلیل همزمانی با وقایعی که در نیویورک می‌گذرد و تلاش‌هایی که آمریکا برای به اصطلاح بازگرداندن قطع‌نامه‌های سابق شورای امنیت و به نوعی نابودی برجام انجام می‌دهد، ویژگی خاصی پیدا کرده است.

عراقچی تاکید کرد: موضوع برجام، موضوع اصلی کمیسیون مشترک است و آمریکا با هدف قرار دادن برجام کل چندجانبه گرایی را هدف قرار داده و تلاشی که آمریکا در نیویورک انجام می‌دهد قبل از هر چیز شورای امنیت و خود سازمان ملل را هدف قرار داده و اصل چندجانبه گرایی را زیر سئوال می‌برد و به همین منظور است که همه اعضای سازمان ملل حتی متحدین نزدیک آمریکا با آن مخالفت می‌کنند.

وی افزود: اعضای جلسه، سه کشور اروپایی، چین و روسیه بوده که مواضع بسیار محکمی را در نیویورک و در مقابل آمریکا داشتند و تلاش واشنگتن را برای فعال کردن سازوکار حل اختلاف و یا سازوکار ماشه و اسنپ بک و یا به اسامی که معروف است را رد کردند. البته باقی اعضای شورای امنیت، یعنی ۱۳ عضو هم این کار را کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه عنوان کرد: اعضای شورای امنیت با قطع‌نامه آمریکا موافقت نکردند و به آن رای مساعد ندادند. در واقع دو بار آمریکا در فضای نیویورک با شکست مواجه شد.

عراقچی در مورد دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اضافه کرد: من دیداری با رافائل گروسی خواهم داشت که در ادامه سفر وی به تهران است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار