کد خبر: 1017378
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
هنوز یک روز از آغاز به کار استاندار جدید عدن بر اساس توافق ریاض نگذشته که یکی از رهبران حزب «تجمع یمنی اصلاح» در شهر «المنصوره» عدن ترور شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: گزارش‌های خبری حاکی از آن است که جنوبی‌ترین استان یمن که جولانگاه متحدان عربستان سعودی و امارات است، دوباره متشنج شده است.

ساعاتی پس از آنکه «احمد حامد لملس» استاندار جدید عدن به موجب «توافق ریاض» رسما پست خود را بر عهده گرفت، مسأله ترور شخصیت‌های سیاسی بار دیگر به عدن بازگشت.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، افراد مسلح ناشناس یکشنبه شب (دیشب) «عوض فدعق» از رهبران حزب «تجمع یمنی اصلاح» را در شهر «المنصوره» در عدن ترور کردند. این ترور در خیابان «السجن» المنصوره رخ داد و وی قبل از انتقال به بیمارستان جان باخت.

در ادامه این گزارش آمده، هیچ طرفی مسؤولیت این ترور را بر عهده نگرفته است، اما اتفاقات مشابهی نیز پنج سال پیش علیه رهبران حزب مذکور رخ داد و امارات سعی کرد با اتهام وابسته بودن حزب تجمع یمنی اصلاح به «اخوان المسلمین»، رهبران این حزب را در عدن ریشه‌کن کند.

فعالان کاربران اجتماعی مسؤولیت این ترور را بر عهده کسانی که آن‌ها را «مزدوران امارات» نامیده‌اند به علاوه «هانی بن بریک» نائب رئیس «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب/متحد امارات) دانستند؛ بن بریک متهم به اداره هسته‌های ترور –مورد حمایت امارات- برای پاکسازی رهبران حزب اصلاح است.

«عبدالرحمن النقیب» سخنگوی رسمی پلیس عدن مدعی شده که عامل ترور، فدعق را نمی‌‍شناخته بلکه در حالی که سوار بر یک گشتی نظامی و دست بر ماشه در حال عبور از خیابان مذکور بوده خودرو از روی یک چاله عبور می‌کند و باعث می‌شود گلوله تصادفا شلیک و به فدعق اصابت کند. این اظهارات وی مورد تمسخر زیادی قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه صادر شده از حزب اصلاح، طی سال‌های گذشته نه نفر از رهبران این حزب از جمله «صالح حلیس» رئیس اسبق دفتر اجرایی آن ترور شده‌اند همانطور که نیرو‌های مورد حمایت امارات، پنج مقر این حزب در عدن را آتش زده‌اند و به منزل چهار عضو ارشد آن یورش برده‌اند.

استاندار جدید عدن بخ عنوان پایتخت خودخوانده دولت مستعفی یمن یکشنبه (دیروز) اولین نشست خود را در استانداری برگزار کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار