کد خبر: 1017045
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
فرانسه به رزمایش دریایی ایتالیا- یونان- قبرس، در شرق مدیترانه پیوست تا سیاست منطقه‌ای ترکیه را به چالش بکشد.
 
 

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت دفاع فرانسه از پیوستن به رزمایشی خبر داد که در شرق مدیترانه در جریان است و هدفش به چالش کشیدن سیاست خارجی ترکیه در این منطقه از جهان است.

ظرف امروز و فردا، سه فروند جنگنده رافائل فرانسوی به همراه یک فروند ناوچه نیروی دریایی این کشور، نیروهای ایتالیا، یونان و قبرس را در این رزمایش همراهی خواهند کرد.

این رزمایش همزمان با تشدید تنش‌های آنکارا-آتن بر سر ذخایر انرژی مدیترانه شرقی انجام می‌شود حال آنکه در این میان، فرانسه جانب یونان را نگه می‌دارد.

یکشنبه گذشته نیز، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «پاری مچ»، گفت: اردوغان سیاست توسعه‌طلبانه‌ای را دنبال می‌کند که با منافع اروپا مغایرت دارد و عامل بی‌ثباتی برای اروپا به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، آنکارا نیز میزان واکنش‌های خود را علیه سیاست‌های فرانسه در شرق مدیترانه افزایش داده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، شنبه گذشته در واکنش به حضور نظامی فرانسه در سواحل یونان، گفت: رفتار پاریس در شرق مدیترانه قلدرمآبانه است.

همزمان به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی، تلاش‌های دیپلماتیک مشترکی را برای جلوگیری از تشدید بحران در شرق مدیترانه آغاز کرده‌اند که مسئله حمایت از آتن در صدر آن قرار می‌گیرد.

البته، حضور نظامی اروپایی‌ها در شرق مدیترانه این پیام را می‌رساند که در سایه ناکامی ابزار دیپلماتیک، متوسل شدن به جنگ، گزینه دیگری برای تقابل‌جویی با سیاست‌های ترکیه است حال آنکه آنکارا هم می‌گوید چنانچه دیپلماسی جواب ندهد، از توسل به (گزینه نظامی) ابایی ندارد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خان اوغلان خ. اهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
استفاده ابزاری فرانسه از اختلاف یونان و ترکیه برای تثبیت حضور در مدیترانه شرقی!!؟؟ فرانسه برای رد گم کردن نسبت به اهداف برتری جویانه اش در مدیترانه برای افزایش برتری بر آلمان و انگلیس ، و جلب حمایت اسرائیل و ترامپ علاوه بر هماهنگی ظاهری در مدیترانه حتی علیه پیامبر اکرم ،ص، اهانت کرد. انگلیس و آلمان هوشمندتر از آن هستند که به اهداف برتری جویانه فرانسه پی نبرند... یونان درباره جزیره میس (Meis) که در فاصله 2 کیلومتری ترکیه و 582 کیلومتری یونان قرار دارد، ادعا می‌کند این جزیره دارای فلات قاره‌ای است که متناسب با اندازه آن نیست و فرانسه در این مسئله از آتن حمایت می‌کند که این رویکرد پاریس با نظریه‌هایی که این کشور طی سال‌ها در برابر انگلستان دفاع کرده و در دادگاه بین المللی مورد قبول واقع شده، مغایرت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار