کد خبر: 1016709
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
پاسخ کاربران شبکه‌های اجتماعی به توییت صادق زیباکلام درباره آتش‌سوزی کالیفرنیا
من اگه کارخانه چسب‌سازی داشتم، اسمش رو یا زیباکلام میذاشتم یا تاجزاده لامصب اینقدر که میتونن هرچیزی رو به هرچیزی بچسبونن!
جوان آنلاین: دکتر صادق زیباکلام در صفحه توییتر خود نوشته است: «در امریکا آتش‌سوزی مهیبی بخش‌های وسیعی از ایالت کالیفرنیا را در خود فرو برده است. شدت آن به حدی است که به‌رغم حضور ۱۲ هزار آتش‌نشان و امکانات دیگر، فرماندار از استرالیا و کانادا تقاضای کمک کرده است. آخرین‌بار که مقامات ایرانی برای اطفای حریق جنگل‌هایمان از کشور‌های همسایه تقاضای کمک کردند، چه زمانی بود؟» این توییت با واکنش‌ها و مخالفت‌های بسیار مواجه شده است و بیش از هزار نفر به آن جواب داده‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به زیباکلام به کمک حشدالشعبی در سیلاب‌های مهیب سال ۹۸ اشاره کردند که همفکران زیباکلام آن را به باد نقد و تهمت گرفته بودند و به هر طریق پیرامون آن شایعه‌سازی می‌کردند. کاربران این توییت زیباکلام را بیشتر غرب‌پرستی محض و بیماری خود حقیر‌بینی دانسته‌اند که سال‌هاست در وجود بسیار از روشنفکران ایرانی رخنه کرده است. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را می‌خوانید.

صالح خدادای:
یادمه زمانی که عراقی‌ها اومدن برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی داشتیم، به این جماعت جواب پس می‌دادیم که اونا چرا اومدن و اگر هم از کشور‌های دیگر کمک بگیریم خواهید گفت خاک برسرتان که بعد ۴۰ سال هنوز به کشور‌های دیگر محتاجیم.

مهرداد بخشی:
اینکه الان امریکا از استرالیا و کانادا تقاضای کمک کرده نشانه خوبی است؟ اگر ایران از همسایگان تقاضای کمک می‌کرد، داد و هوار نمی‌کردید که ببینید به چه روزی افتادیم که از کشور‌های همسایه آن هم از عراق و افغانستان کمک خواسته‌اند؟! بله به قول خودتان: «آدم حسابی‌تر و با سوادتر از زیباکلام نداریم!»

سید‌علی موسوی:
جناب زیبا‌کلام مثل اینکه حافظه شما یاری نمی‌کند در سال ۲۰۱۸ در آتش‌سوزی کالیفرنیا شهر پرادایاز به‌طور کامل سوخت و رئیس‌جمهوری امریکا، آتش‌سوزی کالیفرنیا را فاجعه ملی اعلام کرده! چند سالی است این کشور درگیر آتش‌سوزی‌های مهیب است این درخواست‌ها برای جلوگیری از فاجعه است.

حسین مرادجانی:
این توییت زیباکلام در واقع همان بیماری غرب‌پرستی است که سال‌ها در مغز روشنفکران ایرانی رخنه کرده است. همان از فرق سر تا نوک پا غربی شدن تقی‌زاده است. برای این جماعت حتی دستشویی رفتن غربی‌ها هم بالاتر از ما و الهام‌بخش توسعه است!

سیاوش آقاجانی:
من اگه کارخانه چسب‌سازی داشتم، اسمش رو یا زیباکلام میذاشتم یا تاجزاده لامصب اینقدر که میتونن هرچیزی رو به هرچیزی بچسبونن!

محمد‌علی ترکان:
اوج بی‌انصافی است! اگر ایران الان مثل امریکا از کشوری کمک می‌خواست امثال همین آقایان این را نشانه ضعف ایران می‌دانستند و به مذاکره ربطش می‌دادند، ولی حالا شده نشان توسعه و اقتدار. واقعاً که صفت غرب‌پرست برازنده‌تان است!

مجید قربانی:
‌‎از کمک خواستن امریکا (که اگه ایران بود می‌شد نقطه ضعف) هم می‌خوای برامون توییت خود‌تحقیری دربیاری؟ خداییش عجب آدمی هستی تو؟!

‌‎ علی قلهکی:
سیلاب‌های مهیب سال ۹۸ کشور رو یادتونه آقای زیباکلام؟! وقتی نیرو‌های حشدالشعبی عراق برای کمک به هموطنان ما وارد کشور شدند؟! شما و هم‌طیف‌های شما چه کردند؟! استقبال کردید یا با تهمت «ورود سرکوب‌گران» آن‌ها را بدرقه کردید؟!

ارما:
‌‎دیدیم موقع سیل خوزستان چجوری از نیرو‌های عراقی که برای کمک اومده بودن استقبال کردید! کم مونده بود نیرو‌های داوطلب رو بدرید! تو دردت کمک از همسایه نیست عقده‌های دیگه داره می‌سوزونتت.

رضا خانجانی:
من که می‌گم همین الان سریع یه شماره حساب اعلام کن و پول‌های کمک به مردم رو جمع کن تا ان‌شاءالله ۱۰ سال بعد از آتش‌سوزی بری براشون کتابخونه بسازی!

حمید رضایی:
البته مراد از همسایگان فقط حکام غربی هستند؛ مثلاً کمک‌های لبنان و حشدالشعبی به ایران در سیل خوزستان حساب نیست، چون اونا اروپایی نیستند، ولی حالا اگر یه سرم از اروپا بیاد سرم گردونی می‌کنید و دورش حلقه می‌زنید!
 
داوود مدرسیان:
آخرین‌بار سیل خوزستان بود که ابومهدی المهندس به همراه سایر فرماندهان و نیرو‌های حشدالشعبی عراق، قریب ۴۰۰تن کمک به همراه ۱۰۰ دستگاه بیل مکانیکی، لودر و آمبولانس را برای خدمت به مناطق سیل‌زده به خوزستان آوردند، اما شما و همفکرانتان در رسانه‌هاتون به تفرقه‌افکنی بین ایران و عراق مشغول بودید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار