کد خبر: 1016578
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
" یاداشت "

آقای روحانی بدعتی  از فقربجای گذاشتی که که نگاه بغض آلوده ضعفا بدرقه راهت خواهد بود؟

گرانی  کالاهای اساسی وماایحتاج روزمره وتهیه قوت لا یموت برای بسیاری ازخانواده ایرانی تبدیل به یک آرزو وکابوس شده است ، دیگر از میوه های نوبری در سبد مصرفی خانوار خبری نیست ،خانواده هایی در اوج نداری وفقرعلی رغم میل باطنی دست به کارهایی می زنند که هر ایرانی غیرتمند عرق شرم بر پیشانیش می خشگد ،بعضی از خانواده های فقیروحاشیه نشین از ناچاری فرزند دخترشان را باهمه عشق و علاقه ایی که به آنها دارند بلا اجبار به ازدواج مردانی درمی اورند تا بر سرسفرشان یک نفر کمتر وپولی از فروش جگر گوششان عاید ادامه زندگیشان شود.

عوامل فرهنگی و فقر چه تاثیری در کودک همسری گذاشته است!؟ یا کودک همسری شامل چه مصادیقی بارزی در این جامعه ماشینیزم و دیجتالی  می شود. در واقع کودک همسری یا ازدواج دختران زیر سن قانونی، هم یک بحران فرهنگی محسوب می شود و هم یک راه حل برای حل بحران مالی بعضی از خانواده های فقیر وندار ودر اوج عدم تمکن مالی، این منش وروش این دست از خانواده ها است واین اتفاق بدی در کشور اسلامی  است، چون ازدواج در این سن با رشد عقلی و هیجانی همراه نیست. فرد زندگی خود را با عرف متفاوت و سرنوشت دیگران مقایسه می کند و این فرساینده روح آن نونهال می شود. اما وقتی یک پدر فرزند خود را به خاطر فقر، بخاطر اعتیاد، بخاطرنداری و.. اینکه یک نان خوار کم شود به عقد در می آورد یک فاجعه رخ داده است. یک انسان فروخته شده است.

سوال این است، چه میزان فقر و چه میزان فرهنگ ته نشین شده کودک همسری را رقم می زند؟

یک‌ وکیل دادگستری می گوید خانواده ها دخترانشان را تحت پوشش ازدواج به خاطر فقر! می فروشند.

ازدواج از روی اجبار نه فرهنگ

پرسید ه می شود چرا کودک همسری اتفاق می افتد؟ جواب می شنویم  خیلی از خانواده ها هزینه نگهداری فرزند خود را ندارند که آنان را تامین کنند، ناچارند آنها رابا ازدواج زود رس از سر سفره خود بلند کنند.همانطور که بسیاری از طلاقها از سر نداری اتفاق می افتد؟!

حاشیه نشین بخاطر زندگی در محله خطرناک دخترش  را شوهر می دهد. آری زیر گوش حاشیه  شهرمان شهری که نام پایتخت تمدن وفرهنگ ایران اسلامیمان را یدک می کشد  اما فقر ،نداری واعتیاد  پر واضح نگاه هرعابرتازه وارد را به خود معطوف می کند نظر بسیاری از خانواده ها این است که اگر دخترانمان را زودشوهر بدهیم  دیگر مسئولیت مقابله با مخاطرات به عهده شوهر خواهد بود. آنها فکر می کنند شوهراجباری برای آنها امنیت ایجاد می کند واین فرهنگ فاصله اش را با مرکز شهر روز به روز کمتر وکمتر می کند .و طلاق این کلمه منحوس روز به روز به آمار افزوده می شود  وبسیاری نمی دانند به کجا چنین شتابان می روند؟!!

ترک تحصیل با تصور ناامن بودن محله

با بعضی ازخانواده های حاشیه نشیین و شهر پر آوازه و پر طمطراق گنبدهای فیروزه ایی شهر فرهنگ علم وهنر که صحبت می کنم ، اگر از آنها پرسید ه  می شود که چرا دخترانتان را به مدرسه نمی گذارید، پاسخ اغلب آنها این است که « محله ی ما مناسب رفت و آمد دختر نیست، معلوم نیست در راه چه بلائی سرشان می آید.

خانواده ها نگرانند که دخترانشان تغییر منش بدهند. یعنی در مواجهه با فضای مجازی، جمع دوستان ناباب و ... روحیات و خواسته هایشان تغییر کند.و ازراه به بی راهه کشیده شوند از این منظر آنها می خواهند با ازدواج یک حریم به اصطلاح امن برای دخترشان ایجاد کنند. در واقع فکر می کنند ازدواج این حریم امن را ایجاد می کند.

خانواده ایی می خواهد دختراش را با ازدواج در امنیت قرار دهد، اما با بزمهای شبانه ودورهمی ها نادرست پدر معتاد سر ازطلاق ویا.. در می آورویا آن مرد؛ بعد از مدتی  به عللی؟!! ناپدید می شود تنها یک زن و احتمالن فرزندی که متولد شده است می ماند و فقر.

اتفاق می افتد که یک پدر با چند فرزند ، دختر خود را به بهای ناچیزبفروشد. ازدواج برای او یک پوشش است، او در واقع دخترش را به بهانه ازدواج فروخته است تا  از مسئولیت پدری نجات پیدا کند.وپسران نیز تبدیل به کودکان کار شده وبرای لقمه نانی  گونی بدست در خیابانها بدنبال کسب در امد از هر راهی که شده  «الا برکت الله.»

حال این پرسش وجود دارد آقایان مسئول شما که دم از عدالت و ایمان می زنید ایمانتان کجا سیر می کند؟ شماکه ماهانه برای پول توجیبی فرزنتان میلیونی پول مقرر کرده اید درد این طیف از همشهریان که چند کیلومتر با محل زندگیتان فاصله دارند را درک می کنید؟! بعضی ازشما در روزهای تعطیل دغه دغه این را دارید که برای تفریح به یکی ازجزایر ویاکشورها ی همجوار سفرلکچری داشته باشید ،اما آن فقیربی نواکه نان شب ندارد چی! عدم مدیریت ورانت بازی شما سفره اش کوچک وکوچکتروجیبش تهی وتهی تر شده است چه کند که خجالت زن وبجه اش را نکشد. اما دیری نخواهد گذشت قاضی دهر گریبان شما را خواهد گرفت وآه وحسرت این افراد که شما از رای آنان بر این مسند قدرت نشسته اید را خواهد گرفت .

"این تذهبون"

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر