کد خبر: 1016572
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
‏ مدیر کنترل مواد شرکت فولاد مبارکه:
مهدی کفایت بیان کرد:نیروی کار در صنایع از عبور در ترافیک، وسایل جریان‌دار و ساختمان‌های پیچیده ناگزیر است. این در حالی است که علامت‌گذاری کف زمین می‌تواند در ایمنـی حرکت افــراد و وسایط نقلیــه کمک مؤثری باشد. علامـت‌گذاری کف زمین یا floor marking به خطوط و نشانه‌های روی زمین اشاره دارد که موجب آگاهی افراد از اهمیت خطوط مرزی محل کار می‌شود. علامت‌گذاری و راهیاب موجب می‌شود افراد با اطمینان خاطر در مسیر خود تردد کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیر کنترل مواد با بیان این مطلب گفت: شرکت فولاد مبارکه نیز به‌عنوان یک سازمان سرآمد، به‌منظور افزایش ضریب ایمنی انبارها و اجرای نظام خانه‌داری صنعتی (5S)، خط‌کشی کف انبارهای شرکت مطابق با استانداردهای جهانی در همۀ قسمت‌ها را  به‌عنوان یکی از اهداف اصلی، در دستور کار قرار  داد.

وی با تأکید بر این‌که در این زمینه از تجارب شرکت‌های مشاور و اساتید دانشگاه و مؤسسات معتبر جهانی در حوزۀ انبارداری استفاده شده است، تصریح کرد: در گام بعدی به‌منظور انجام عملیات دیتابرداری و ترسیم نقشه‌ها با همکاری مدیریت‌های مهندسی کارخانه و امور قراردادها، شرکت کارآفرینان فولاد یار    با     کادری مجرب انتخاب شد.

در تشریح جزئیات این عملیات، منصور فروغی دهنوی کارشناس واردات و انبارهای فولاد مبارکه گفت: عملیات دیتابرداری که شامل مرحلۀ Auto cad (برداشت، ترسیم، Flormarking، کنترل نهایی، تأیید نهایی و اجرا) و مرحلۀ سه‌بعدی کردن اجسام (Sdmax) با نرم‌افزار Auto cad، و وارد کردن اصلاحات، آبجکت‌ها، نورپردازی، متریال‌دهی، تست، تنظیمات نهایی، رندرگیری اولیه و اندازه‌گیری نهایی می‌شود حدود شش ماه به طول انجامید.

 وی افزود: به‌موازات آماده شدن طرح‌های خط‌کشی، جهت انجام عملیات اجرایی، قراردادی با شرکت راپات منعقد و انبارهای روباز مانند انبار آهن‌آلات X و انبار    روباز    قطعات یدکی با رنگ‌های دوجزئی ترافیکی و انبارهای سرپوشیده با رنگ‌های اپوکسی در متراژی حدود 35 هزار متر طول خط‌کشی شد.

فروغی با تأکید بر اینکه در این خط‌کشی‌ها هر رنگی مفهوم خاص خود را دارد اظهار داشت: در این دستورالعمل و نقشه راه، به‌عنوان مثال رنگ زرد راهروها، خطوط ترافیک و سلول‌های کاری و رنگ سفید تجهیزات و منصوبات (ایستگاه‌های کاری، چرخ‌های دستی و...) را مشخص می‌کند.

مدیر کنترل مواد در خاتمه از همکاری ارزشمند مدیریت‌های مهندسی کارخانه و امور قراردادها و همچنین از زحمات همۀ کارکنان واردات و انبارها که در اجرای هرچه بهتر این پروژه مساعدت کردند، تشکر و قدردانی کرد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر