کد خبر: 1016263
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:
معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: سطح زیر کشت خربزه در شهرستان مشهد 2 هزار و 850 هکتار می باشد که عمدتا در بخش رضویه کشت گردیده است .

امید طهماسبی زاده اظهار کرد: شهرستان مشهد از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه سوم استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است. به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین 45 تا 50نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال بیش از 43 هزار تن خربزه از مزارع شهرستان مشهد برداشت و روانه بازار فروش در اقصی نقاط کشور شود.
برداشت خربزه در شهرستان مشهد از اواخر تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد
وی با اشاره به کاهش مصرف سموم در شهرستان مشهد در راستای مبارزه با آفات و بیماری ها در سال زراعی جاری در برخی از مزراع خربزه شهرستان مشهد مبارزه بیولوژیک انجام شد. مبارزه با مگس خربزه که یکی از آفات مهم و عامل محدود کننده است بصورت IPM در مزرعه بکارگیری شده است .
خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ارقام کشت شده این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی ، قصری ، رزنسی ، آرگون ، داناب می باشد.
طهماسبی زاده افزود: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح 90درصد از مزارع خربزه استفاده از روش مالچ پلاستیک اجرا شده و میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ تا 35 درصد کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهمترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روزهای اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.
شهرستان مشهد با 45 هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار