کد خبر: 1015130
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس جزئیاتی از طرح تغییر سهمیه‌بندی بنزین را ارائه کرد و گفت:‌در این طرح افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده کرده و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، اظهار داشت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

وی افزود: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این طرح مقرر شده افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوار‌هایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند.

شریعتی گفت: طبق آمار‌ها بیش از ۵۰ درصد خانوار‌های ایرانی فاقد خودور هستند البته برخی از این خانوار‌ها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند؛ لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.

وی افزود: بنا داریم با حفظ میزان مصرف بنزین در کشور و محاسبات انجام شده به ۷دهم تا ۸ دهم لیتر در روز به ازای هر کد ملی رسیده‌ایم که به هر فرد و اعضای خانوار‌ها و روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شود و اگر آن‌ها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاد نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سامانه در نظر گرفته شده قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

شریعتی در پایان گفت: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
0
سناریو اینه
الف) بنزین ارزونه داره قاچاق میشه همسایه ها رو ببینین
ب) دو نرخی کنیم سهمیه و آزاد! یه عده قیمت آزاد بخرن یارانه رو بدیم به اونائی که ماشین ندارن
ج) فایده ای نداره بازم اونائی که سهمیه میگیرن دارن سود می برن سهیمه رو قطع کنیم نقدی بدیم به اونائی که ماشین ندارن.
د) اصلا رانت ایجاد کرده بنزین رو آزاد کنیم مالیاتش رو بدیم به اونائی که ماشین ندارن
ه) نشد که! اونائیکه ماشین داشتن پول بنزین رو کشیدن رو کالای اساسی و حمل و اجاره و خدمات و ... افزایش قیمت از یارانه مستضعفین بیشتر شده باید حمایت کنیم از تولید کننده باید سهیمه بنزین بدیم لبنیات و اجاره و کرایه و .. گرون نشه
و) حالا دوباره باید برگردیم گزینه الف
اینقد در طول مدت کوتاه زندگیم این بازی کثیف رو انجام دادین دیگه حفظم! حالم هم داره بهم می خوره.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار