کد خبر: 1015116
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
آخرین وضعیت مناطق زلزله زده سراب و میانه
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اهتمام تمام مدیران برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده گفت: به جرات می‌توان گفت که روند بازسازی این مناطق در ۹ ماه، کم نظیر و شاید بی نظیر است.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب از پایان بازسازی تمام واحدهای مسکونی تعمیری در تمام مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان سراب خبر داد و اظهار داشت: بازسازی 65 درصد واحدهای مسکونی تخریب شده نیز در روزهای آتی، پایان می یابد.

وی با قدردانی از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در تصویب طرح حمایت از مردم زلزله زده شهرستان های سراب و میانه عنوان کرد: به فاصله کمتر از چند روز از وقوع این زمین لرزه در دو شهرستان استان، تصمیمات لازم برای برخورداری مردم از تسهیلات ویژه توسط دولت، تصویب شد.

پورمحمدی با اشاره به درگذشت پنج نفر از هم استانی ها در زلزله اخیر گفت: جان یک نفر هم برای ما باارزش است ولی مقاوم سازی بیش از 45 درصدی منازل روستایی توسط بنیاد مسکن، از مهم ترین علت های کم بودن آمار جانباختگان بود.

اولتیماتم 10 روزه  استاندار به بانک ها

استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود از تمام بانک های استان خواست که در ظرف 10 روز آتی، مشکلات موجود در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی منازل مسکونی و اماکن دامی را رفع کنند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: این موضوع، باعث دلسردی و نارضایتی پیمانکاران از تسریع در تکمیل ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده از زلزله اخیر شده است که باید مسئولان امر، هرچه سریع تر تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ کنند.

وی همچنین از رسانه ملی و سایر رسانه های مکتوب و مجازی استان خواست که عملکرد استان در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده را به مردم تبیین کرده و از انتشار مطالب مغرضانه و جهت دار خودداری کنند.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: اقدامات بسیار خوبی در مناطق زلزله زده انجام شده و باید به جای مقصریابی در برخی موضوعات جزیی، به فکر تسریع در تکمیل واحدهای مسکونی روستایی و پرداخت کامل تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی و دامی روستایی باشیم.

هیچ شخصی از مردم شهرستان های سراب و میانه در چادر و یا کانکس زندگی نمی کند

عزیزالله مهدیان،  معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به همکاری مناسب بانک ها در روند بازسازی مناطق زلزله زده گفت: بدون همکاری و مشارکت بانک ها، امکان بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بحران هایی همچون سیل و زلزله وجود ندارد.

وی از اقدامات انجام شده در استان برای مدیریت بازسازی، تعمیر و مقاوم سازی منازل روستایی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با همکاری کامل بانک ها و دستگاه های اجرایی استان قبل از آغاز فصل سرما ، شاهد رفع تمامی مشکلات و استقرار مردم عزیز شهرستان های میانه و سراب در منازل خود باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر هیچ شخصی از مردم شهرستان های سراب و میانه در چادر و یا کانکس زندگی نمی کند.

امیر قادری، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه از هماهنگی و تعامل خوب مدیران استان در مدیریت زلزله شهرستان های سراب و میانه قدردانی کرد و افزود: توجه به موضوعات پیشگیرانه از جمله موضوعاتی است که باید در کنار استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن در مدیریت بحران به آن اهمیت داد.

وی با قدردانی از عملکرد مدیران استان در مدیریت خوب زلزله میانه و سراب گفت: سردسیری این منطقه، کار مسئولان را دوچندان کرده و امیدواریم پیش از فصل سرما شاهد سکونت مردم زلزله زده در منازل مناسب و دایمی باشیم.

در این جلسه فرمانداران  شهرستان های میانه و سراب و همچنین تعدادی از مدیران بانک های استان به بیان گزارشات  عملکرد خود در زلزله شهرستان های میانه و سراب پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر